Summa sidvisningar

tisdag 24 januari 2012

Utnyttja dom svaga

En härlig vinterdag tog sin början tiiidigt idag,har haft mitt älskade småfolk här i natt,o som jag berättat tidigare så tar en 8 o en 10 åring gooood tid på sej!!!Nåväl på min fortsatta morgonpromenad med hundarna träffade jag en god vän o granne som åxå var ute på sin "morgonkiss".Hon berättade en mycket skrämmande historia för mej(ingen historia utan Sverige 2012)hon blev av med sitt jobb förra året,pga konkurs o stod alltså arbetslös,,deltid o 60+.Hon har även ganska svår reumatism o är av läkare rådd att inte jobba mer än 50% men inte tillräckligt sjuk för sjukpension,alltså bollar A.F runt med henne.Först en "dagisplats,med datautbildning,8tim per dag i 6 mån o nu ett "jobb"På arbetsplatsen finns ett antal,praktikanter,elever,arbetslösa o allt vad det kallas.Arbetstiden är 6 timmar per dag,även helger,på detta tjänar hon 35 kr i timman.....Ja 35 kronor i timman 2012!!!!!Dom anställda får inte prata med varann annat än på raster egna önskemål är i princip helt uteslutna.Arbetsplatsen drivs av ett religöst samfund o utnyttjar enl mej människor till bristningsgränsen.Hon sa med tårar i ögonen att hon stod inte ut men vågade inte säja ngt för då kunde man bli utan pengar helt o hållet.Vad är det för samhälle vi lever i är det så här vi vill ha det,jag blir så ledsen,frustrerad men mest av allt heligt jävla förbannad,inte vill jag ha ett sånt klimat i "idyllen" Sverige.Jag har alltid lärt mej att värna om dom svaga o alla är lika mycket värda,är det "naturlig avgång" som är svaret på arbetslöshet,sjukdom o utanförskap idag.Ta hand om varann,det behövs idag mer än nånsin.kanske lite "omoget" med denna önskan men helt ok enl mej!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar