Summa sidvisningar

söndag 29 januari 2012

Normalpuckad

Hörde på radion i morse(brukar lyssna på detta) ett program som heter "mifforadio" ett radioprogram med förståndshandikappade,underbart program med ljuvlig humor.Vi som inte är förståndshanikappade eller begåvningshandikappade kallar de "normalpuckade",visst är det ett underbart ord,tror att Glada Hudiks grundare Pär Johansson åxå använder ngt liknande,men visst säjer det allt om oss,för visst ä vi alla puckade på ett eller annat vis.Jag jobbar ju själv inom LSS,så jag vet hur viktigt det är att man verkligen tillåter sej vara lite "normalpuckad".Jag har lärt mej att alla människor är lika mycket värda o att alla kan tillföra ngt till sina medmänniskor,men efter mina 30 år inom LSS kan jag med glädje o stolthet säja att jag har lärt mej mycket mer av mina "kompisar" än vad jag har kunnat lära dom.Det finns inte ett jobb i hela världen som tillför så mycket kärlek,omtanke,känslor o goda skratt.Så alla ni där ute tillåt er att vara normalpuckade o ibland tom lite extrapuckade det gör gott för både kropp o själ o att bjuda på sej själv är en begåvning som inte alla har men som dom flesta faktiskt kan lära sej.Som sagt ta hand om varann o lev lite mer puckat så blir livet så mycket roligare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar