Summa sidvisningar

onsdag 11 januari 2012

Farmors dilemma

Jag har en ful ovana,att alltid fundera på saker när jag kör bil,inget bra för vare sej mej eller mina medtrfikanter,med tanke på att hjärnan reagerar långsamt ändå pga ålder!!!!Hur som helst så är det o idag funderade jag på att vara farmor.Det är det största som hänt mej förutom mina egna barn,o mina tre prinsessor är verkligen solarna i mitt liv.Jag har ju dessutom begåvats med två underbar svärdöttrar,så ,so far so good.Men...det kräver dubbelt så mycket som att vara mormor,tror jag,dvs man får jobba dubbelt så mycket för det,ska alltid försöka vara diplomatisk,vilket inte är min starka sida,du får lixom ta för dej dubbelt så mycke,för visst är det väl så att vill man fråga ngt så ringer man sin egen mor först,om man har den möjligheten,som mamma kan du alltid säja saker som inte är riktigt bekväma,men inte som svärmor o farmor.Jag har som sagt två underbara svärdöttrar o förhoppningsvis så harvi funnit en ganska bra balans,men jag saknar ändå den där mamma-dotter-mormorgrejen!!kanske ändå mer för att jag själv inte riktigt haft den möjligheten.Ja mina vänner det var bara ännu en sån där "hjärnan jobbar o tankarna rusargrej"F.ö solen skiner,vågen står still o livet är ganska ok.Ha det fint där ute.Här får ni dagens  "kloka ord"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar