Summa sidvisningar

onsdag 18 januari 2012

Mammografi

Jag var på mammografi förra veckan!!!Tiden fram till man får svar är inte trevlig,o absolut inte om det händer ngt annorlunda där på sjukhuset.Jag fick ta om några bilder o genast satte hjärnan igång att måla upp ett scenario,bröstcanser,strålning,tappa håret,ja hela baletten,men idag fick jag svar efter bara en vecka,det ska ta ca 3 veckor.med darrande händer slet jag upp kuveret o tack gode gud,allt var normalt.Visst blir man lite nojigare ju äldre man blir,sen ska man ju inte glömma att allt för många i ens omgivning drabbas av just bröstcanser,är lixom i den åldern.Usch va negativa tankar det blev idag,men så är ju livet upp o ner,svart o vitt!!Förresten så funderade jag på en sak när jag var där,hur fotograferar man bröst "som inte finns"!!??Måste ju va skitsvårt o få in bröstet i apparaten om det är helt platt,eller!!Som jag sagt tidigare ibland skenar tankarna iväg o då gäller det att få stopp på dom i rätt tid o vi kanske inte ska utveckla detta närmare!!Ha det fint där ute o ett litet ord på vägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar