Summa sidvisningar

tisdag 17 januari 2012

Självutlämnande

Var går gränsen vid privat o offentlig??!!!Den gränsen är olika för alla människor,vill jag påstå,har man valt att figurera i sociala medier(Facebook,Blogg,Twitterm.m)får man faktiskt bjuda lite på sej själv!!!!Jag har väl i o för sej aldrig "fattat" riktigt vart gränsen går men så länge jag inte gör nån annan illa(om dom inte gjort nåt först!!!!!)så är det faktiskt upp till mej hur mycket jag vill berätta om mej o mitt liv!!!Hörde för ett tag sen två unga kvinnor sitta o göra sej löjliga över en äldre kollega som skrivit att hon var sjuk på f.b ,jisses det måste vara en generationsfråga eller?.Har man berättat för hela världen hur lycklig man är o hur många hjärtan man ger sina närmaste behöver dom en käftsmäll åxå,livet är inte bara rosa,man blir gammal,man blir sjuk,anhöriga dör o då kanske det inte passar med hjärtan o kärleksförklaringar till höger o vänster eller åxå är det då man ska skicka dom.Vad jag vill säja är att vi är olika,vi tänker olika o en del har väl i o för sej otur när dom tänker....men var o en har sitt "lilla helvete",ingen absolut ingen ska döma mej för vad jag(eller ngn annan) skriver om mej o mitt liv.Sociala medier är till för alla o alla har rätt att skriva precis vad fan dom vill.inom rimlighetens gräns.Det var min lilla fundering idag o ni, ta hand om varann du har ingen aning om vad din vän eller kollega går igenom precis idag.

1 kommentar:

  1. Du har helt rätt som vanligt. Det man skriver på fb, twitter eller på bloggen är offentligt och var och en väljer själv hur mycket eller lite man vill berätta om sitt. Sen är det väl typiskt att människor ständigt ska störa sig på vad andra skriver(alltid samma människor). Kan de inte bara låta bli att läsa om andra människors liv när de inte klarar att hantera det.
    Livet är ju både ris och ros.

    Ha det gott.

    Kram Karin

    SvaraRadera