Summa sidvisningar

torsdag 12 januari 2012

Sjuk Hund

Idag är en riktig skitdag kan jag meddela!!!Regnet det öser ner o Virus ska till doktorn,ja alltså det är väl tur att djurdoktorn finns men vilket hål i plånboken det blir.Jo jag vet jag har skaffat djur o ja jag älskar dom o ja jag vet att det kostar skjortan att bara sticka in nosen på kliniken,men behöver det vara sååå jävla dyrt??!!Medicinerna ska vi inte snacka om,jag frågade på apoteket om man inte kunde byta till en billigare sort(det måste vi 2-benta alltid göra om inte speciella skäl finns)men nej det fick man inte,herregud det kunde bli fel behandling...Hallå,lite typiskt svenskt,eller är det EU-regler,nej knappast!!Om jag blir felbehandlad då,jaja,bara djuren mår bra o reglerna följs o gurkan är rak(ja just ja det var ialla fall EU!!)Nej men ärligt,det är väl lite så med oss människor att misshandlas en hund såå skriker vi men slår nån en unge så höjer vi knappt på ögonbrynen,sen inte sagt att vi inte ska ta hand om våra djur!!Mina älskade 4-benta är det bästa som finns så dom ska ha det bästa men kanske ändå en lite tanke som inte är helt fel o den här bloggen skulle ju bli lite tänk o grubbelstuga för mej!!!!Ha det fint där ute o ta hand om både 2 och 4-benta vänner,ett litet ord på vägen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar