Summa sidvisningar

söndag 8 januari 2012

Bantarveckan

Imorron är den första "riktiga" dagen efter alla helger.jag vet vad som händer då i väldigt många svenska familjer.I-landsproblemet nr 1,folk börjar banta o första måndagen efter julhelgerna är stora bantardagen!!!Knappt har bläcket i veckotidningarnas "bakabilagor" torkat förrän nästa stora grej kommer."Gå ner 5 kg på två veckor,o varje år går man på det!!Vilken metod ska jag välja,Gi,Lchf,Lchg,ja bara Anna Skipper o gudarna vet,men en sak är säker,ät mindre,rör dej mer o du tappar kilon,så lätt va det!Det stora problemet,för mej o säkert många andra är inte vilken metod vi ska använda utan,varför finns det kakor,godis o chips!!!Kanske skaffa sej en Gode Man som kunde ge pengar till rätt saker vore grejen för just mej,men det finns alltidpet-flaskor att panta.Jag kan alla "smyghålen" åxå,men dom har jag lärt mej på mitt jobb,som boendehandledare på ett LSS-boende för begåvningshandikappade.En sak ska ni veta mina vänner att smartare individer får man leta efter,alltid ett steg före o då menar jag ett steg!!!!!I vilket fall,imorron börjar jag så i kväll hade jag tänkt mej nåt smarrigt för att "fira" eller snarare,som avstamp för mitt nya liv,en semla skulle nog sitta fint.På återhörande i morron om jag inte satt ett salladsblad i halsen

1 kommentar:

  1. Så sant!! I morgon kommer spinning passen på gymmet vara fullbokade. Alla dåliga samveten ska svettas bort tillsammans med julens godsaker. Njut av något gott ikväll innan det "nya" livet börjar imorgon.

    Ha de gott.

    Kram Karin

    SvaraRadera