Summa sidvisningar

lördag 12 maj 2012

Vara till Lags



Hur ska man bete sej för att vara alla till lags??? O måste man vara alla till lags???Vem ska man tillgodo se...sej själv eller människor runt en??Hur beter man sej när man ska vara så smidig som möjligt??vad är att vara så smidig som möjligt??Så kan man hålla på i all oändlighet,det finns inget bra svar eller svar som tillfredställer alla.En sak är säker det går inte att tillfredställa alla o ju äldre man blir desto svårare blir det.När man är 20 tror man att man vet o kan allt,när man är 30 har man börjat rucka lite på denna "sanning o ju äldre du blir desto mer inser du att ju mer du lär känna människor desto svårare blir dom att tillfredställa.Du vet inte ett promille av vad du tror du vet när du är 20 men du är klokare o inser att alla kan ha rätt eller fel,svammel.....yes men sant!!!Jag började fundera lite på detta då flera i min omgivning mår riktigt jävla piss!!Varför gör vissa allt för att vara till lags,åtminstone utåt medan andra kör sitt eget race o är glada för det.jag tror att det ligger långt ner i "generna" har man blivit uppfostrad till att tiga o hålla med, så gör man förr eller senare revolt o då krockar dina inre "ideal" med ditt beteende,dvs du vill skita i vad andra tycker o säjer men innerst inne sitter "det andra" jaget o säjer att du har fel.Ingen fattar vad jag svamlar om men skit samma här ska skrivas för skrivandets skull!!!Jag är en person som har lätt att sätta mej in i andras mående o väl men klarar inte av att ta hand om mej själv,eller jag har inte kunnat ta hand om mitt eget känsloliv,men ju äldre jag blir desto mer inser jag att mitt liv är mitt o ingen jävel tar hand om det åt mej,jag vinner inte  något på att spela med eller tycka synd om mej själv,eller för den delen göra saker för att tillfredställa andras behov,mitt liv är här o nu o endast JAG SJÄLV kan ta hand om det,bort med alla energitjuvar(åtminstone dom flesta,vissa måste man tyvärr ha kvar),bort med alla  Egon o andra kryptiska individer så blir livet mycke enklare eller i alla fall du tillfredställer dej själv mera, o det mina vänner är ju alla människors dröm,att må så bra som möjligt,du är inte en bättre människa för att du gör o säjer saker som ditt inre inte håller med om en bra människa är en människa med lagom mycket empati som kan lyssna på andra men som inte lämnar ut sin själ utan vårdar sitt eget inre och samtidigt kan vårda sina medmänniskor .Som dom lärde säjer du måste älska dej själv innan du kan älska någon annan,för mej har det tagit hela livet ,är inte framme än men snart, o vem har sagt att det är lätt att vara människa!!!!!Ta hand om varann eller framförallt er själva för det gör ingen annan/Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar