Summa sidvisningar

söndag 6 maj 2012

Jobbarhelg


Igår kväll när jag kom hem från jobbet satt jag o tänkte på jobb o jobb!!!Ni fattar va??Vad är ett bra jobb o vad är ett "dåligt" jobb,konstaterade att alla jobb har fördelar o nackdelar,nej jag vet inte Einsteins hjärna för det konstaterandet!!!Vad är viktigast i ett jobb??Helt klart dina kollegor o en bra chef,har du dessa två komponenter kommer du långt .Att jag under hela min "karriär haft världens bästa kollegor råder det inget tvivel om flera av dom är idag mina allra bästa vänner så där har jag dragit vinstlott,vad det gäller chefen har jag haft ett antal nötter,o någon helt ok men dom helt okeja växer banne mej inte på träd.En bra chef ska framförallt lyssna o lyssna av,dvs kunna läsa mellan raderna ibland när det inte är bra på en arbetsplats,att bli eller vara chef är ett stort åtagande o kräver sin person.Alla precis alla kan bli chef men att bli en bra o respekterad chef kräver fan så mycke mer än schemaplanering o lönesättning!Vad innebär det då att vara en bra kollega,jo där kräver i alla fall jag lojalitet o ett öppet sinne!!!Dvs du ska ställa upp på dina arbetskamrater o du ska kunna anpassa dej utifrån vem eller vilka människor du har runt dej,dessutom har jag "lite" svårt för skitsnack,det gäller överlag,skitsnack bakom någons rygg o att inte stå för det,att prata om en kollega o sen konfrontera är en helt annan sak,då är du rak o ärlig även om du inte har rätt i sak!!tror att jag själv är en relativt bra kollega o arbetskamrat som i alla fall försöker leva efter "mina egna regler"Chef skulle jag aldrig vilja bli är alldeles för "snäll" för det skulle ge alla hög lön ,vilket i o för sej är rätt.....men nej jag föredrar att gå nere på golvet då kan man dessutom sparka uppåt o det är en "sport" jag älskar!!!!Som sagt nu är det jobbarhelg o min helg tar slut i morgon bitti klockan 09.00,30 timmar en helg är i princip hele veckans arbetstimmar.Idag börjar jag kl 13.00 så dax o sätta lite fart,ha det fint där ute i solen o ja,jag kan faktiskt gå ut i solen även fast jag jobbar....ännu en fördel!!!Ta hand om varann/Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar