Summa sidvisningar

onsdag 16 maj 2012

Långhelg!!!!!!!



Finns det nåt jag stör mej in i döden på så är det alla "krigsrubriker" om "nu är det långhelg","hitta solen under långhelgen""hitta ditt kärleksliv under långhelgen",va ä långhelg??Jo jag vet det är när "vanligt folk" har ledigt i mer än 2 dagar,dvs det tillkommer nån jävla klämdag!!!!OCH!!!!!Vi som jobbar i vården inom resturang,handel,polis,osv har ingen långhelg,alla dagar är precis likadana,lördag,söndag eller den där förbannade klämdagen,vi räknade ut igår att hälften av svenska folket har inte långhelg,eller klämdag,vi jobbar arslet av oss för att ni andra ska hitta solen o kärlekslivet,eller för att ni ska kunna vara lediga o hitta dessa!!!!Hade inte alla dessa servicemuppar funnits hade ni inte kunna köpt eran solcreme,kondomer eller va ni vill ha på "klämdan"Nu kanske inte just min yrkeskategori gör att ni hittar vare sej solen eller kärlekslivet men dom flesta seviceyrkena har till uppgift att hjälpa till med detta.Å andra sidan om vi(mitt skrå) inte jobbade kunde "de enskilda individerna" inte vara lediga o sola ,äta gott o ha det allmänt mysigt,så ävenvi ser till att en del av svenskarna får det bra på sin "långhelg"Jag klagar inte på långhelgen jag bara blir såååå trött på allt tjat om detta vi är många som inte är lediga.Bara en liten notering så här dan före "långhelg".Ha det fint trots jobb o slit o släp eller om ni är lediga,jag jobbar varje dag,hela veckan bara så ni vet/Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar