Summa sidvisningar

tisdag 15 maj 2012

Vad rör sej i huvudet??!!




Ibland(läs ofta),undrar jag vad som rör sej i huvet på folk,inte alltid för att det uppstår konstiga situationer utan bara så där i största allmänhet,vad går folk o funderar på eller vad tänker dom på innan dom somnar??!!jag menar att på mej själv kan hjärnan dra igång i dom mest konstiga tankebanor när allt är tyst o lugnt runt en,som varför sa den personen så idag eller varför tittade den där personen så konstigt eller.....ja ni vet,va.Kan se en person på stan o genast drar "tänket" igång,hur gammal,familj,barn,yrke,fritid,ja precis vad som,nu är jag extremt intresserad av människor,jag är nog en av dom få som vart på travet o inte kollat hästarna utan stod längst ner vänd mot läktarn o kollade alla udda o oudda,tillslut påpekade min hästtokiga vän att jag stod vänd åt fel håll,nu tror inte jag att jag gjorde det(i min värld var människorna roligare än kusarna),men enligt henne var jag lite skämmig.....och.Vad rör sej då ui huvet på en drygt 60-årig kärring,ja ni just nu ALLT,livet just nu är lite för mycke av allt dvs,vi är mitt i allt,har precis avyttrat svärmors lägenhet o placerat henne på "hemmet",vilket i o för sej gick väldigt smidigt,nu har vi (mest mina bröder som faktiskt bor nära)precis placerat även mamma på "hemmet" så nu återstår att avyttra hennes hus o där börjar problemen.2 vill o 2 vill tydligen inte,ingen förstår att jag som är äldst o har jätteproblem med min rygg inte kan åka fram o tillbaka som en "skottspoling" för att det ska passa dom i tid,ingen vill ta ansvar o absolut inget händer,jo alla försöker övertyga varann om vem som är sjukast!!!!!!!!Detta tär på alla o dom som inte varit sjuka blir,dvs här finns just nu 4 personer med mer eller mindre psykiska åkommor,jag menar vem vill egentligen vara ovän med sina syskon,sitt eget kött o blod!!!!En mycket sorglig historia där det idag bara finns förlorare.När jag inte bryr min hjärna med detta oövervinneliga problem så funderar jag mycket på hur,blir det sen,hur går det med mina barn,orkar jag jobba till jag är 65,vad ska vi ha till middag o när kommer nya husvagnen,alltså helt vanliga problem.Har man fyllt 60 är det ganska naturligt att man funderar på allt som ligger framför en,orkar man bo hemma om 10 år,kommer barnen att bry sej,håller min rygg ytterligare 5 år,pallar resten av kroppen,astman koolen,ja rubbet,tyvärr är man inte 20 längre.Känner att i slutet blev detta en anames mer än en "resa i hjärnan",jaja herregud som sagt jag fyller 61 i år o det ser jag inte fram emot fy satan man skulle sluta fylla år vid 50.Nu hörde jag på radion att fler o fler körkort tas ifrån äldre,ja undra på att jag ser fram emot ålderdomen,hur fan ska jag komma till stan,haha,Som sagt lev här o nu,fundera mindre o ta hand om er/Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar