Summa sidvisningar

söndag 20 maj 2012

Morgonpromenad



Vaknade tidigt i morse efter en orolig natt o insåg att det var lika bra att gå upp.Elsa o jag har idag tagit en tidig morgonpromenad,underbart var ordet!!Smärtan i vä sidan börjar ge med sej,o skoskavet lika så(alltså det ligger något i det Jörgen säjer,lämna kroppen till forskning!!)Frågan är vilken del av kroppen funkar felfritt....hornhinnorna,möjligtvis kommer faktiskt inte på nåt annat,så att familjen skulle bli "rik" på min kropp finns det inte en chans till,o inte kan jag tjäna nåt på den.levande heller,25 öre o fliser i röven som nån sa,känns som det kvittar!!!Tillbaka till promenaden,det finns inget så rofyllt som en tidig promenad genom skogen,fåglarna kvittrar,det luktar alldeles ljuvligt o Elsa stannar o luktar på ALLT,kan inte hundar precis som människor bara lukta medans de går,nej allt ska fingranskas så motion får man inte av första morgonpromenaden men väl en upplevelse för sinnet!!!jag har kollat ut vart jag ska "sno" syrener åxå så antingen blir det en väldigt sen promenad,nån kväll,eller en väldigt tidig någon morgon!!!!Trots att jag fyllt "övervuxen" älskar jag att palla äpplen o sno blommor,inte så att jag forserar nåt stängsel....nej allt som hänger ut på gatan är allmän egendom enligt mej,så då är det fritt tillträde.Vet inte om det är juridiskt korrekt men "Jönssonskt korrekt" är det o det är väl så bra.ha en alldeles underbar dag,o ta hand om varann,för ingen annan gör det åt er/Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar