Summa sidvisningar

tisdag 22 maj 2012

Semester



Jag tar alltid ledigt en vecka i maj o oftast försöker vi åka bort några dar,det blir lixom början på en härlig sommar.Så ickke i år,ledig är jag men Jörgen kunde inte få ledigt så nu sitter jag här o drömmer mej bort,nej ärligt första dan var helt ok,runt 20 grader o härlig sol.Den här veckan ska jag försöka göra så lite som möjligt(gör inte många knop i vanliga fall heller),jag ska framförallt vila huvudet,från allt som varit i vinter.Som jag sagt tidigare övar jag mej hela tiden på att inte fundera så mycke,men det är inte lätt,tankarna flyger gärna i väg,tyvärr åt helt fel håll.Vem har sagt att det är lätt att vara människa,men det verkar på nåt vis som det blir svårare ju äldre man blir,nu drar hjärnan åt fel håll igen!!!Har varit en sväng till Hem o Hobby i Hjo o det är en upplevelse i sej,först o främst har dom många kuliga grejer men folket som var där!!!!!Tidigt på morgonen när dom öppnar kommer husbilsfolket...det är par i 60-70 års åldern,där gubben kör vagn o kärringen plockar o ropar,han har ingen lust men åker med av plikt "bara han får kommandot över vagnen",i var sin ände av affären ropar hon till honom,hur man känner igen dom????tyskar eller smålänningar,helt klockrent,varje vår vid den här tiden!!!!På tal om kundvagn så går det likadant till när vi handlar(föredrar därför att handla själv)Jörgen i en ände av affären med vagn o jag i en annan plockandes varor!imorgon onsdag ska jag på möte o sen blir det lite godemansjobbo torsdag ska jag ladda för "återföreningen" så en ledig vecka går hur fort som helst,men förhoppningsvis ska batterierna va lite laddade när arbetet drar igång på måndag.kanske blir det åxå en jungfrutur med husvagnen i helgen,vi får se vad vädergudarna har tänkt sej.ha det gött där ute o ta hand om varann,för ingen gör det åt er,den saken är helt klar/Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar