Summa sidvisningar

söndag 27 maj 2012

Mors Dag!!!!



Ännu en sån där dag som köpmännen gör sej "rika" på!!Jag har sagt det förut o säjer det igen,varför????Jo för att någon ska tjäna pengar,allt handlar om det!!!!mammor ska vårdas o tas omhand oavsett dag,jag vill inte ha nån jävla blomma för att det ska va så jag vill ha en blomma på tisdag ojämn vecka när regnet öser ner o jag har det pissigt på jobbet,då vill jag ha uppskattning!!!Som morsa får man ta så mycke skit, då ska åxå uppskattning komma när den behövs,inte ett visst datum.Att vara mamma är inte lätt o det ska det förmodligen inte heller vara,ja jag vet jag har bestämt mej för att föda barn men det fanns lixom ingen bruksanvisning med,ibland har det blivit rätt o ibland har det blivit fel,men i stort har jag(vi) lyckats relativt bra med våra söner,inga större missar i alla fall,sen finns det alltid mer att önska,o det finns det även från deras sida,det vet jag,men vi som föräldrar o jag som mamma har försökt göra så gott jag kunnat utifrån mej o mina ideal,o allt är gjort av kärlek.Att föda barn är den största lyckan i världen o i paketet ingår,kärlek men åxå alla andra känslor,den som säjer att den alltid älskar sitt barn har fel!!!!Eller snarare man älskar sitt barn men definitivt inte alla deras val o handlingar,o det måste ALLA acceptera!!Det ingår ju åxå i att bli vuxen att gå sina egna vägar o då är det min jävla skyldighet som mor att tillrättavisa om vägen leder åt fel håll!Som sagt det är den största lyckan i världen att bli mor men det ingår åxå så mycke annat ett enormt ansvar inte minst,ansvaret att vårda o uppfostra ansvaret att vägleda o göra sina barn till den fina människa man önskar alla skulle vara,o det är inte lätt, jag hoppas o tror att mina barn blir fantastiska föräldrar till sina barn o det är jag övertygad om att dom blir o mina kära o älskade söner,glöm inte bort att ni själva varit,små,att ni själva varit tonåringar o kom ihåg att eran mor gjorde så gott hon kunde även om det ibland blev jävligt fel,älskar er,men på olika sätt o för dom personer ni är o som jag sagt,jag vill ha uppskattning när jag minst förtjänar det....då behöver jag det mest.Ha en fin dag där ute o skit i mors dag/Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar