Summa sidvisningar

onsdag 9 maj 2012

Fram o Baksida

Vaknade i morse(min lediga dag den här veckan) av att det smattrade på rutan regn,kallt o kolsvart,fy tusan vad nedstämd man blir,dessutom slog Jörgen sönder mitt "rubinfat" som jag tog från mitt föräldrahem,nästan det enda jag tagit med!!!!Dagen kunde börjat bättre o fortsatt åxå för den delen!!!Började fundera på människors sätt att hantera sina problem o familjesituationer.Känner(eller känner, snarare vet) kvinnor,eftersom jag själv är kvinna är det lättare att relatera till dessa,som hela tiden berättar för alla o envar hur bra dom mår hur fantastiskt deras äktenskap är,hur perfekta deras barn är,hur allt bara funkar till 100 procent.....bullshit säjer jag det finns inga såna familjer eller kvinnor,som glider fram i livet o allt bara funkar såååååå bra,va har dom för diagnos,eller!!!!Imitt yrke är vi vana att jobba med känslor så därför tror jag inte att det är så vanligt med dessa syndrom,vi överlever inte om vi börjar förneka o förvanska,bara att vara ärlig,köra med raka puckar o ondgöra sej över ALLT som är fel eller retat upp oss till vansinne.Tänkte berätta en historia ur verkliga livet som vi eller framförallt en av våra söner drabbats av,där det inte alltid är dom man tror eller sej veta som är värst.För x antal år sen fick min son en dag ett sms från en okänd människa där det anspelades lite sexuella tankar,dock inte allför vågade i början,sonen som inget ont anade trodde att det var nån tjejkompis,kompis eller nån som bara lattjade,så var icke fallet.Den dagen tog han emot kanske 10-15 sms som blev allt mer vågade.Efter att hotat med polis(vilket tyvärr inte var lätt då det var okänt nr hela tiden) så ringde personen upp o förklarade att det var bara ett skämt,hon,för det var en hon,hade sett en bild på sonen o tyckt han var snygg!!!Hon förklarade vem hon var(idioten) o sonen godtog ursäkten o förklaringen,här kunde det slutat men icke,nu började telefonterrorn,dygnet runt,mycket nätter,telefonsamtal,sms,eller bara flås i luren,kvinnan var en kvinna i min ålder,världsartist o känd sångerska,boende i Stockholm,med mycket stora tablett o spritproblem.I media framställs hon alltid som en blyg,skygg,människa,som inte gör någon förnär,till hennes försvar fanns en annan person åxå med i samanhanget,en avdankad,hjärndöd,f.d musiker,som hjärnan exploderat på av allt snortande o kemikalianvändning!!!Situationen är idag efter polisanmälan,adressbyte o telefonnummerbyte i princip helt ok tyvärr ringer fortfarande musikern o senast tom nattetid på sambons telefon,han är om igen polisanmäld o har hållit sej lugn sen dess.I allt det värsta för några år sen fick sonen jätteproblem med både sömn o annat,men eftersom denna kvinna är en av Sveriges rikaste o mest kända kvinnor ansåg han sej inte kunna driva detta vidare.Summan av detta,tro inte på allt folk säjer,i dom lugnaste vattnen.......alla har sitt helvete o inte minst nästan alla har en diagnos!!!!!Ingen tror er(eller i vart fall inte jag när ni börjar surra om er familjeidyll,bara så ni vet)Ta hand om varann ändå/Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar