Summa sidvisningar

torsdag 31 maj 2012

Hjärtat,Hjärnan o Käften!!!





Nu har jag gjort det igen,låtit munnen gå o låtit hjärnan stå still.Jag "glömmer " hela tiden bort att inte alla människor är födda in i denna familj o med en mor som ibland(väldigt ofta)pratar för mycket o för gärna.Som Jörgen sa när jag berättade om min senaste fadäs"Ja du tänker aldrig innan du pratar men å andra sidan säjer du aldrig nåt elakt om du inte menar det o dom som känner dej vet att ditt hjärta är enormt "!!!!!!!!med andra ord hjärnan är inte helt bortkopplad o ärlighet varar nästan alltid längst!!Dom som känner mej vet åxå hur det ligger till o vissa saker kan göra människor ledsna(förlåt),men åxå att jag har ett extremt stort hjärta o förväntar mej samma genoresitet från mina medmänniskor.Jag hade inte varit jag om jag varit på ett annorlunda sätt,mitt yrke har åxå format mej så till vida att jag säjer mycke rakt ut o tydligt för att undanröja missuppfattningar. Jag är uppväxt i en familj där det pratades o pratas förbaskat mycke o där det ibland varit väldigt högt i takJag tycker def inte om skitsnack bakom ryggen på folk,vilket inte är helt ovanligt,då tar jag hellre smällen när den kommer.Jag tänker inte på ngt sätt förlöjliga vare sej mej själv eller min omgivning genom att förringa problemet,det finns o så ä det!!!!!Tyvärr kommer jag aldrig att ändra på mej,det vill jag inte heller ,jag är jag o sån är jag,jag kan köpa att det ibland blir fel,o att vissa saker borde vara osagda men elak o ogin är jag definitivt inte ,jag har i alla lägen försökt ställa upp på min omgivning o accepterat att vi alla är olika o har olika värderingar i livet.Trots mitt sätt har jag i princip inga ovänner o dom jag har vill jag behålla!!!!!Det är aldrig ens fel att två träter o varje människa måste se sina egna brister,det kan inte jag göra,som en klok människa sa,"du kan inte ta på dej hur folk uppfattar det du säjer det är deras problem"......sant!!!!!Ta hand om varann o var ärliga,det vinner dom flesta på osanning o förtal kommer alltid ifatt,älska mej för den jag är o inte för den jag borde vara!!!!/Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar