Summa sidvisningar

fredag 2 mars 2012

Hela farmor/mormorgrejen.

På radio Skaraborg frågade dom idag hur en modern farmor/mormor ska vara..vaddå modern????man är väl som man är,det handlar mer om personlighet än att vara modern eller inte!!!!Jag har ju 3 söner o som jag sagt förut kan alltså "bara" bli farmor, o är farmor,till 3 enormt underbara flickor som jag älskar av hela mitt hjärta(o lite till)det viktigaste är att man finns när man behövs o hjälper till när man kan,men absolut enbart på sina egna villkor,mina barnbarn vet att när jag inte kan då säjer jag nej,det händer inte så ofta men även jag har ett liv som jag vill leva utifrån mina villkor.Skillnaden på att vara far7mor förälder idag mot för 50 år sedan är väl enbart att vi jobbar utanför hemmet o har ett "eget" liv,men kärleken o omtanken om barnbarnen är absolut densamma.Det finn sabsolut ingen lyckligare stund i livet än när 8-åringen ringen o bara vill ha en fika eller ännu bättre hjälpa farmor att städa toan,då blir farmor lycklig!!!!!!när 3-månadersbäbisen fyrar av ett "helakroppenleende" då står jorden still,precis så underbart är det att vara farmor.jag har åxå pratat förut om att man som farmor måste ta för sej mera o kanske "ligga på " för att få "till det"men det är inget som stör,det är väl helt enkelt inte riktigt sönernas "grej" att meddela morsan hela tiden.som jag åxå pratat om tidigare så är detta ett lite laddat ämne både för barn o föräldrar,hur gör man allt lika,vem får mer än den andre,har jag barnvaktat lika många ggr,köpte jag dyrare till den ene,ja listan kan göras lång på orättvisor om det är så man vill se det,o det finns det många som vill!!!!Tro mej!!!Hur som den bästa far7mormodern/fadern är den som ger av sej själv,bjussar på ögonblicken,kramas i massor,hittar på saker i mån av tid o BARA FINNS DÄR NÄR UNGEN BEHÖVER DEJ,så lätt är det faktiskt att vara "modern farmor"så lätt är det faktiskt att vara en bra människa o vän åxå,var mot dina barnbarn(o alla andra) som du själv vill att andra ska vara mot dej.Dagens tanke var detta,för övrigt pinnar livet på vi har så sakta börjat vänja oss vid att vår älskade kompis är borta,Elsa äter fortfarand dåligt men hon har börjat leka o så sakta återgå till den lyckliga hund hon var förut,vågen står still o på tal om vikt,idag har vi grillat för första gången i år,det är vår i Värsås!!!!Ha det fint o ta hand om varann/Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar