Summa sidvisningar

torsdag 22 mars 2012

Beroende

Sitter på baksidan huset i den underbara solen o ...funderar!!!Varför blir man beroende????beroende av vad som,det behöver inte vara sprit,tablettar eller droger,jag menar nog i största allmänhet!!Jag har en massa beroenden,o dom ändrar sej efter årstid,humör,eller bara allmänt så där!!Nu har jag 2 beroenden som tar mycket energi o tid,kom just på,en sak,beroenden skaffar man(jag) när jag inte har lust att tag i mitt "riktiga" liv,så är det faktiskt!!!Tradera,jag älskar att köpa billiga saker där,tar en titt VARJE dag,o vad jag hittar,just nu är det "rubin" ett porslin från Gävle,bara älskar det,vet inte var jag ska ha det,men det blir snart lediga skåp i rummet,när mycke "skit" ska ut i garaget,blir perfekt!!!Det andra mer bestående beroendet är barnbarnen,ett måste att träffa dom minst ett par ggr i veckan o "som jag säjer "tanka" kärlek.En tankning varar 3-4 dagar sen börjsr kroppen tömmas o jag MÅSTE ha påfyllning,tur att 2 av dom finns precis i närheten!!!Sen har vi ju det tredje beroendet som tyvärr tillhör "den onda sidan" GODIS,jag kan nästan mörda för en kola eller i alla fall för en påse bilar,o jag har kommit på att är inte affären öppen kan jag gå hem till barnbarnen o få lite godis,där finns ett skåp med "sparad lördagsgodis" som bara väntar på farmor,o då slår jag ju två flugor i en smäll,godis o barnbarnstankning,man får inte va dum,då kan man bli chef som nån sa...o de vill man ju inte!!!Annars är allt ganska ok,Elsa har börjat äta o leka så underbart att hon snart har sörjt färdigt sin kompis!!!!!Ja just de,det blev en ny husvagn igår,så jag är shopoholic åxå säjer min man,de får stå för honom,haha.Vågen står -7 kg inte vere sej mer eller mindre,kanske skulle sluta gå hem o sno tjejernas godis!!!!!Summan av lasterna är konstant,eller summan av beroenden,dvs snart blir det nåt nytt!!!!Ha det fint o ta hand om varann för ingen annan gör det/Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar