Summa sidvisningar

tisdag 27 mars 2012

Tanter

Vid frukostbordet idag(har haft tjejerna här i natt)diskuterade vi tjejer,vad är en tjej,när blir man tant,vad är en dam,många synpunkter o tankar!!Är farmor o mormor tanter(vi är lika gamla,fyllde 60 ifjol!!!!)nej vi är inga tanter vi är "stora tjejer".....TACK!!men med tillägget att farmor är en kärring,men det är ingen tant utan en vuxen tjej,hänger ni med???!När blir man gammal då? när man blir pensionär tyckte storasyster medan lillasyster tyckte 61,skit då är det inte långt kvar!!Alla som kan leka är fortfarande tjejer i alla fall o har man långt hår är man åxå tjej,det var här vi började vår diskussion,eftersom jag ska klippa av mej "hippihåret" nästa vecka!!!Tanter är "tråkiga",gött där blev jag tjej,för tråkig är nog det enda jag inte är!!!!Sen finns det ju gamla tjejer eller tanter som är 26,så allt ligger nog i betraktarens öga!!Min yngste son sa en gång att han inte kände en enda "dam",vad är en dam undrade jag,jo sa han det är en tant,som när hon torkar sej runt munnen med en servett..."duttar" lite försiktigt,fattar ni, inte som jag, tar tröjärmen!!!!!Eller som Maia sa en gång när vi bakade"farmor,vuxna människor torkar inte av mjölet på byxorna" som jag gjorde...ren reflex!!Jaja gammal blir man oavsett, o att ha fyllt 60 är definitivt ingen hit kan jag meddela,kroppen värker,minnet sviktar,röven blir bredare,fy fan va vidrigt det är,så då är det gott att få lite "feedback" från barnbarnen.På tal om damer,Elsa är inte heller någon dam eller tant,hon snarkar som en hel arme o fiser så det hörs in till grannen,hur var det nu....just de sådan matte sådan hund.Ta hand om er där ute o förbli tjejer(eller killar) hela livet/Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar