Summa sidvisningar

tisdag 20 mars 2012

Bitterfitta

Känner att jag håller på att bli en riktig bitterfitta!!!!Ja just de,inget vackert ord men det är i alla fall dagens sanning!!Måste lära mej att släppa saker o inte älta.....men kan jag hjälpa att det finns så många "mindre tänkande" individer i mitt närområde,för det kan inte va mej det är fel på...eller!!Naturligtvis är det aldrig ens fel att två träter,o jag har åxå helt klart mina fel o brister men jag tror ärligt att jag vet om dom o försöker leva utifrån,gör så gott du kan sen kan inte alla älska dej,punkt slut,ugh,bitterfitta va det ja!!!jag har aldrig riktigt förstått det där med att vara "lagom" va fan betyder det???Hade lönesamtal o medarbetarsamtal förra veckan o det gick väl bättre än nånsin,varför det undrar alla,jo för jag är inte så stridig o högljudd numera,betyder det + eller -????Jag har bytt jobb o hamnat på ett ställe där jag inte behöver strida för dom boende,det är lixom redan gjort,dom har det precis så där bra som jag önskar att alla boende på "instutitioner" hade det.Många har stridit för det i många år så nu hålls det på en bra nivå o som sagt,lugnet har lägrat sej åxå hos mej.Det är definitivt inte att jag har slutat slåss för dom svagare bara att just nu behövs det inte....men hela tiden måste man ändå vara vaksam.Till andra säjer chefen att man ska "strida" mer,hallå det hjälper ju inte!!!!!Och som sagt,vad fan betyder lagom??????Nåja "bitterfittan" har förtillfället hittat ett ganska så bra lugn o det finns alltid personer jag retar mej galen på men som en kompis sa"om alla vore så bra o trevliga som du o jag vore världen ett himmelrike"""Underbart att kunna reta upp nån o bjussa på sej själv,allt det bjuder jag på!!!Ta hand om varann o puss tills vi hörs nästa gång,då har jag säkert hittat nån ny stackare o reta mej på

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar