Summa sidvisningar

tisdag 6 mars 2012

Kvinnodagen o alla andra

Om två dagar är det kvinnodagen      och??!!Är så jävla trött på alla dessa "dagar,det är kvinnodagen,mammadagen,bögdagen, o gud vet allt.Jag förstår att tanken o syftet är gott men alla dagar året runt är väl kvinnodagar,mandagar o bögdagar.Samma som att alla homosexuella o andra "avvikande sexuella ska ha en egen helg o parad med allehanda "mediekåta" individer,det ska flaggas,åkas kortege o bara visas upp,ärligt jag fattar nada!!!Vill inte alla vara likadana eller snarare ha samma förutsättningar,här blir man ju utpekad o särbehandlad,tror ärlig talat att det är inte vad våra homo o andra sexuella vänner vill,eller??!!Jag skiter fullständigt i vem mina vänner delar säng med eller har en relation med för mej är människan det viktiga det är därför jag menar att det ska inte finnas särskilda dagar för särskilda människor.Visst det är viktigt att tänka på alla kvinnor på kvinnodagen o framförallt i mindre bemedlade länder   men det ska göras varje dag,det handlar om att förändra manstänket o människotänket inte om att ha speciella dagar!!!Jag tänker i varje fall inte fira internationella kvinnodagen.....om inte min man vill ,dvs komma med en fin present för att jag är en sån fantastisk kvinna,då ändrar jag mej   eller inte!!!!!!Ha det fint där ute o ta hand om alla kvinnor,oliktänkande o andra "udda " individer/Puss på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar