Summa sidvisningar

måndag 26 mars 2012

Elsa Jönsson

Idag tänker jag skriva lite i morsans blogg!!!!Sådan matte sådan hund heter det ju o det passar ganska bra in här,,galen,dreglande,gapig,snäll,överviktig i sina bästa år,just de nu trodde ni det var matte det är jag det,Elsa Jönsson,bulldog!!!Vi älskar att ligga kvar i sängen på morron åxå ska påpekas men dagens promenad blev en långdragen historia,först ska man läsa "hänt Extra,alla kompisar som löper,parar sej osv,sen "SLA" överkörda katter(förhoppningsvis),döda igelkottar,ett o annat rådjur eller bara nån kåt hanhund som pissat i parken!!!!Sist går jag på "blindskriften",det är där man nosar,känner o smakar,den tidningen gör morsan mest förbannad för missar jag en enda bokstav,så kan det ju bli fel läst så man måste vara extremt noggrann!!En notis kan ta flera minuter o då sätter jag mej ner,fäller ut "sugpropparna" o går absolut inte att rubba,o där får man verkligen dom smarrigaste nyheterna!!!Det var bara ett litet axplock av vad som händer på en runda genom Värsås,sen kommer det ju en o annan kattfan springande,eller nej dom vet vem jag är nu o springer aldrig framför mej längre utan smyger utmed vägkanten,men en vacker dag tappar morsan kontrollen o jag kan nypa en fet hårboll!!!!Försöker ta mej en tur på egen hand flera dar i veckan,då drar jag precis efter promenaden innan morsan stängt ytterdörren eller åxå hoppar jag helt enkelt över staketet men varför anstränga sej när kärringen fortfarande är lättlurad.På min "egentid" jagar jag i princip bara katt,o på våran gata finns 2 "falanger"...för o emot katter,mestadels gubbar som hejar på mej när jag jagar medan damerna är mer försiktiga o tycker synd om katterna,skit samma man kan inte älska alla o jag älskar inte katter annars gillar jag verkligen allt o alla,morsan har sagt att man ska inte "döma katten efter håren" utan gilla alla tills motsatsen bevisats,dvs dom visar att dom inte gillar mej,o där är jag åxå lik morsan,"trodde faktiskt att alla älskade mej"!!!!Skit samma,ha det fint där ute o njut av våren/Blöta pussar Elsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar