Summa sidvisningar

fredag 30 mars 2012

Bra bemötande

Blir alltid lika glad när jag blir bra bemött i affärer eller i telefon!!!Bra bemötande behöver inte betyda att folk smilar kallar mej vid förnamn eller andra konsgjorda saker,ett bra bemötande är en ärlig blick,ett par väl valda ord eller bara en fråga!!Igår åkte jag till en butik i Skövde för att vår kaffekokare hade lagt av(den 3.dje på 1 år),killen som tog emot frågade om felet o när jag berättade att det inte var den första,skrattade han o sa att "jaja du vet en del är födda med tur o en del med otur",bara där kände jag att han var "killen för mej"!!!!!Vi små pratade lite o helt plötsligt säjer han " ä du kissenödig?",jag har en benägenhet att inte stå still när jag står still,ena benet vill nämligen somna,nej sa jag o skrattade o inte ä jag nervös heller bara sån jag är lixom,men jag blev så glad för han va så jävla spontan o pratig på ett naturligt sätt,vet inte om det har med mitt yrke att göra att jag känner när det inte är äkta men en del vill man bara spy på för dom är så klämkäcka,här "bara det kom",en lite vardagshändelse som kanske inte så många noterar men jag tyckte om frågan......sån ä jag!!En lite konstig reflextion kan tyckas men som sagt jag älskar`t det där som bara ploppar ur mun på folk man inte känner.Ja,jag köpte en ny bryggare dock ej samma nu blir det ingen mer perkulator i detta hus,hedanefter får vi nöja oss med pissevarmt kaffe,bättre än inget kaffe alls.Nu ligger en lång "ledig oskriven(nästan) helg framför mej sååååå jävla skönt,ta hand om varann det ska jag göra o säj nåt mindre genomtänkt till nån dom kanske blir lika glada som jag....eller inte.Idag ska vi till Värsås skola för att se My o hennes kompisar uppträda det mina vänner är en bra början på helgen,sen bär det av till Ikea,där har dom säkert massor med saker jag behöver/Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar