Summa sidvisningar

söndag 5 februari 2012

På banan igen!!!

Nu är det gjort!!!!Helgen har använts till att plocka ur mitt barndomshem,slänga allt vi inte ville ha,spara det någon eventuellt vill ha,lägga i lådor,påsar,säckar,ja herregud ett helt jävla liv i kartonger!!!Förresten inte ett liv utan 6 liv,mor,far o 4 syskon!Vad sparar man,utan att slänga en del av sitt liv,det går ju inte att ta till vara allt!!!Tyvärr har inte alla varit med(hade väl inte räknat med det heller) så kanske försvann något värdefullt ner i containern,en sak är i alla fall säker,nu ä jag vuxen!!!!kanske var det därför det kändes svårt,inte för sakerna,dom har jag redan tagit avstånd i från,har ju bott "hemifrån" i 40 år,utan för att nu finns inte hemmet längre,jag måste stå på egna ben o bli vuxen.Visst mamma lever(mer eller mindre i sin egen lilla värld)vi har väl inte haft den ultimata kontakten så där har jag redan befriat mej för många år sedan,nej just huset,sakerna,lukten,köksbordet,där vi syskon kunde samlas,det är borta o jag är vuxen nu o får stå på egna ben i mitt eget kök.Att förklara är inte lätt men som mitt älsta barnbarn sa,"men farmor,det huset har ju vi bott i varje sommar sen jag föddes",precis så är det,huset,inte människorna,utan just huset!!!!Hur som det känns samtidigt väldigt skönt ja nästan befriande nu kan jag själv bestämma vem jag vill träffa i min familj o när.....Jag är vuxen nu!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar