Summa sidvisningar

onsdag 8 februari 2012

Kvinnor kan

Jag har flera förebilder i livet och en av mina största är Kerstin Thorvald,vilken kvinna hon gjorde precis det vi alla drömmer om men ingen vågar ens sätta ord på.Levde sitt eget liv på gott o många många gånger ont men sitt eget utan att fråga andra.AnnBritt Grunevald,en sån medmänniska o kvinnokvinna trodde alltid på det goda hos "sina" killar,kämpade i motvind i alla sina dagar men gjorde det hon trodde på.Jo hon lever fortfarande o har väl åxå farit illa,det kostar att följa sina ideal!!bara kände att jag ville visa på att kvinnor åxå kan,vi är inte bara några "små" mähän som alltid rättar in oss i leden.Som jag sagt förut är jag "glad" att jag inte har några döttrar,skulle aldrig få dom som jag ville att dom skulle vara,pressen utifån är så stark idag mot för 30-40 år sedan så tjejmammor,ja ni andra åxå ni har ett enormt arbete framför er och gör ett jättejobb,att vara förälder idag är nog det svåraste "jobb" en människa kan ha.Eftersom jag inte har några döttrar får jag "öva" på mina barnbarn o finnas där som stöd när det börjar "storma".Ha en fin dag o som en klok kvinna sa"Den som kan styra en kvinna kan styra en nation"

1 kommentar:

  1. Klart kvinnor kan!! Jag har inte heller några döttrar men många svärdöttrar:)

    Kramiz

    SvaraRadera