Summa sidvisningar

onsdag 22 februari 2012

Älskade hund

Har just genomlidit ett av dom värsta dygnen i mitt liv!!Först ska man bestämma över en annans död o sen ska tiden beställas o sist ska domen verkställas.Nu ska jag erkänna att veterinärbesöket sköttes helt o hållet av Jörgen med Elsa som "sidekick"Hade aldrig fixat detta,jo jag vet att han var jättesjuk det sista....men svansen stod rätt upp o han var lycklig in i det sista.Hela dan igår låg vi i soffan under en filt o kramades jag tror att Virus som var en mycket klok hund kände på sej att nu var det dax.Elsa fick åxå vara med hans sista minuter i livet,vi läste nånstans att hunden som blir kvar har lättare att acceptera sin döda vän om den får vara med hela resan.Hon låg så troget bredvid sin kompis där på filten i det kala rummet.Hur som helst jorden är fattigare o himlen har fått en ny ängel,som barnbarnen sa..."han leker med Teo o Maias ballong som flög upp i himlen.Så är det Virus o dom andra hundkompisarna på en äng i himlen med Maias röda ballong.Ha en fin dag  där ute o ta hand om varann,man vet aldrig vad dagen har att erbjuda

2 kommentarer:

  1. Sådana dagar borde inte få finnas, men tyvärr kommer de ju förr eller senare.
    Ängeln kommer med Helena.

    Kram Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack bästaste du!!!!!nej man vet att dagen kommer men det är lika "jävligt" varje gång,ååå,underbart med ängeln,den ser jag fram emot,sååå fin ju/Kram

      Radera