Summa sidvisningar

tisdag 7 februari 2012

ORKA!!!!!

Läste i dagens tidning om alla unga framförallt flickor som är rädda att inte duga.vad har vi o vad vill vi ha för samhälle??!!!Nu går dessutom vår statsminister ut o säjer att vi ska höja pensionsåldern,men hallå,nu får det fan i mej räcka.Jag känner redan nu att jag inte räcker till på mitt jobb o jag har trots allt fem år kvar.problemen hopar sej skulle jag vilja säja,först som tonåring ska du vara o se ut på ett visst sätt för att passa in i samhället annars mår du dåligt,sen bör du inte vara hemma o skaffa barn det är inte bra för företagen o samhällsekonomin,sen ska du jobba till du är 75.,med allt vad det innebär,ser dåligt,hör dåligt,ont överallt eller i alla fall på vissa ställen o fattar trögt!!!!!Menar väl inte att alla över 50 är dumma i huvet,men ärligt,man fattar sämre o det tar längre tid att fatta beslut,så är det o det kan ingen ändra på,visst allt är individuellt men jag kan ju bara referera till mej själv o min närmaste bekantskapskrets.Summan av det hela är föds inte ,om du föds,lättare att födas till kille o framförallt HÅLL DEJ FRISK O ALLERT!!!Vi har inte kommit ett dugg längre än för 100 år sen!!!!!Detta är väl inte bara en kvinnogrej,men nu får vi nog ta tillbaka lite av våra liv tjejer!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar