Summa sidvisningar

måndag 25 februari 2013

Måndagsfunderingar

Helgen är avklarad,den blev helt enl ritningarna,länsdans på lördag o fotboll i princip hela dan igår.Tjejerna spelade innomhuscup,det gick väl sådär,men att släkten med farmor o mormor i täten är med är en självklarhet för både oss o tjejerna.Tyvärr fick jag inte njuta så mycke av det fina vädret igår men förhoppningsvis kommer det mera,veckan skulle bjuda på många solchanser enl prognoserna så det är bara att hoppas dom har rätt den här gången!!!Idag ska jag börja jobba efter 7 veckors "ledighet" känns helt ok,jag längtar efter mina brukare o kollegor,absolut,men jäklar va bekväm man blir,nu har jag levt efter mottot "gör inte idag vad du kan uppskjuta till morgondagen" o det passar väl inte riktigt in i arbetslivet!!Räknar o funderar på min pension o kanske ,kanske det är det enda rätta,pratade med "en gammal chef" i helgen o hon lovade att jag kunde hoppa in hos henne ibland,så vi får se.Tror allt kommer att kännas lite lättare bara solen kommer fram o livet börjar flyta på som vanligt.Det hänger en del frågor i luften o bara dom "landat" så kan jag se framtiden an med positiva ögon!Dels har jag en del personliga frågetecken men även jobbmässiga o framförallt måste jag här o nu sluta bry mej så mycket om andra o deras problem,ibland blir tyvärr andras problem mina!!!!Att relatera till andra är ibland lättare,både positivt o negativt,än att ta tag i sitt eget liv.Just nu är min högst önskan emellertid att all jävla snö ska försvinna att gatorna ska bli halkfria så vi kan ta långa härliga promenader igen o slippa känna att varje steg utanför huset är en lek med döden!!!Förra veckans vurpa känns fortfarande i var o varannan led ,men mars är väl första vårmånaden så nu blickar vi framåt på många plan.Ha det fint där ute o ta hand om er/Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar