Summa sidvisningar

måndag 18 februari 2013

Hårda Vindar


Det finns vissa saker som görr mej galen av ilska o det är när människor man känner eller har en relation till försöker föra en bakom ljuset.När människor försöker mörklägga sanningar  o utnyttja andras okunnskap,det är ett av dom värsta svek man kan utsättas för!!!jag kan stå ut med hårda ord,elaka "sanningar" o i viss mån översitteri men att försöka sko sej på andras okunnskap "dumsnällhet" det är svekens moder.Snningar har olika skepnader för olika individer o min sanning är förmodligen inte din,pga upplevelser,erfarenhet,kunskap osv o det är detta som gör oss unika o olika,men att svika medvetet där går gränsen för allt.Kom "helt plötsligt" att tänka på detta när jag satt på min kammare o funderade.Vi ser dagligen människor i vår omgivning som på ett eller annat sätt blir svikna,vi lever i ett klimat o samhälle där "starkast överlever" o det är inte den sorten samhälle jag vill se o leva i .Arbetskamrater som slås ut pga av olika sjukdomstillstånd,skador eller bara ålder.Idag ska du tex vara datakunnig,det förväntas bara av dig att du ska behärska en dator,men för oss födda på 40 o 50 talet kan detta få förödande konsekvenser,jag vet kollegor som inte klarar av att arbeta med ett jobb dom älskat o levt med i kanske 30 år,där dom nu väljer att hoppa av pga av datoriseringen.Nej jag jobbar inte inom industri,eller ngt annat mekaniskt,jag jobbar inom LSS med människor i stort behov av mitt stöd o min hjälp.Idag är det viktigare att kunna dokumentera än att trösta,idag är det viktigare att kunna skriva ett dokument i Windovs än att vara en medmänniska.Precis så ser mitt jobb ut idag,tufft för en halvt senil,halvblind kärring utan vare sej datakunskap eller "dataminne",dvs även om jag får gå en 2-timmars kurs så fattar jag inget.Vad jag vill ha sagt är att alla precis alla försöker på ett eller annat vis sko sej o utnyttja dom "dumma" dom mindre vetande,kan man manövrera bort en person så gör man det både i arbetslivet o i verkliga livet.Vad sa hon Filippa"bort med dom sjuka från akuten",säkert taget ur en hel mening,men ändå så talande,är du,gammal,sjuk,eller bara lite "trögtänkt" så kör över,ta chansen,utnyttja, o undanhåll en o annan sanning.Just det ni glömde en sak,gamla,elaka,halvblinda o halvdöva kärringar lägger sej inte platt så lätt,ytterligare några ggr kommer vi att sträcka på ryggen o säja"Vad var det vi sa".Ta hand om er o gå inte på allt,vi lär så länge vi lever o att ha fyllt sexti betyder inte som vissa "ungdomar" tror att vi är helt blåsta.Pröva oss vet jag,det var inget löfte det var ett hot!!!!!!!!!!!!!!!!/Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar