Summa sidvisningar

lördag 9 februari 2013

Vårlördag!!!!






Det var nåra dagar sen jag var här inne nu,eller ja det brukar bli lite längre emellan när jag varit flitig i flera dar i rad.Den gångna veckan har varit en av dom jobbigaste veckorna i mannaminne,jag har mått fruktansvärt dåligt,med hjärtklappning,ångestattacker o ett illamående som inte varit ett vanligt "tror jag spyr" utan mer,jag har lixom mått illa i hela kroppen,flummigt absolut men kan inte beskriva det på annat sätt.Nu verkar det i alla fall ha vänt o igår var jag hos min läkare som sjukskrev mej ytterligare två veckor,dessutom ska det tas en massa prover,befarad sköldkörtelkollaps,eller att den jävla lilla saken har börjat spöka igen......ja herregud,jämna plågor sa kärringen när hon hade huvudvärk!!!!!!!Tyvärr är det väl så att kropp o själ hänger ihop o allt kan man inte tänka bort.Hur som helst nu går vi framåt o inte minst märks det att det börjar bli vår,ja alltså -8 o snöstorm är väl inte direkt vårväder men ljuset har blivit annorlunsda,längre dagar,så klart o ett helt annat ljus,tror vi kan kalla det vårljus!!!Härligt i dag fick jag till o med span på lite fröer....nej jag köpte inga....än!!!!Jag måste åxå ventilera det här med näthatet lite,såg debatt på tv o det blev faktiskt lite av ett AHA,nån Anna,från piratpartiet pratade om att vissa får "skylla sej själv" o det hon sa var så sant,jag menar det sitter riktiga kvinnosakskvinnor(va fan står det för) o spyr ur sej saker om män o mäns sätt att vara utan att ta den minsta hänsyn,klart att folk blir förbannade,sen finns det naturligtvis ingen ursäkt för hur dom bemöts med hotelser o annat vidrigt,absolut inte....men alla har ett ansvar för vad man skriver o säjer o som journalist o framförallt offentlig debattör måste man välja sina ord....hela tiden..Alla har rätt till en åsikt o skit vore det väl annars,o ingen ska tala om för nån annan hur den ska tänka,men att använda sina ord på rätt sätt är väl varje journalists högsta prio,eller.Jag vet att en del tycker illa om till o med lilla mej för att jag öppnar käften o det förstår jag för högljudda,gapiga,självtänkande kvinnor gillas inte i alla led inte ens eller snarare inte av kvinnor ,om det bottnar i avundsjuka eller avsky i största allmänhet vet jag inte men ärligt så är det väl så att vågar man stå upp så ska man "slås ner",som jag sagt förut,vi har inte kommit så långt i lilla Sverige heller.På tal om kvinnor o starka kvinnor,vad hände med vår kära ,nu minns jag inte men var hon kommunchef eller nåt sånt,retade hon upp dom tre små "grisarna" detta är väl mycket troligt,förmodligen en stark kvinna som skulle tystas o då fick hon sparken....bra jobbat Skövde kommun,kanske dax o titta över dom tres välde,något har hänt som vi som kommuninnevånare o skattebetalare inte ska få veta,så går det till i maktens korridorer inte konstigt att det jäser lite här o där!!!!Idag är det lördag o det innebär...inte ett skit, jag ska som vanligt bara vila mej i form,o ikväll ska jag faktiskt titta på musiktävlingen,kan ju inte missa forne grannens framfart i musikSverige,heja Tomas G:son,sopa mattan me dom andra!!!!.Ta hand om er o varann o gör allt det där ni inte borde/Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar