Summa sidvisningar

tisdag 12 februari 2013

Hundpussar

Vaknade i morse med munnen full av hår::::::hundhår,bägge hundarna i sängen o bägge uppe i ansiktet,en i var mungipa,för att beskriva scenariot!!!!Bosse ligger hela tiden nära,hela natten kasar han runt för att få närkontakt o Elsa får komma in i sängen när Jörgen går till jobbet.Ett bättre uppvaknande kan man inte få o jag älskar det, två varma gosiga hundnosar i fejjan o bägge snarkar ska tilläggas men så oändligt mycket kärlek!!!!Det värsta är att jag börjat vänja mej vid detta nu,sova till jag vaknar,läsa tidningen,kolla nättidningarna o F.B bara vaaaaara o njuta av tillvaron,för det är precis det jag gör njuter av tillvaron.Jag har tom kommit på mej själv med att inte alls ha nåt behov av vare sej telefon eller närkontakt med nån,bara njuta av tystnaden är det jag gör o behöver,eller vem behöver inte det egentligen.Detta är inte riktat åt nåt speciellt håll men ibland känns det som varje gång telefonen ringer är det för att dra igång nåt,är det inte hysteriska kärringar i skogen med skitsnack som högsta merit så är det pengar,hus o familjeangelägenheter,konstigt att jag älskar tillvaron med mina tysta hundar!!!!Ja,jag vet att jag är bra på att dra igång själv så det är absolut inte kritik till mina nära,kära o annat löst folk.....Det är jävligt lätt för andra att tala om hur man ska vara o agera men som sagt jag har nog funnit mitt Mecka.....själv med hundarna utan yttre påverkan.Tiden kommer säkert när jag behöver kaoset åxå,intrigerna,skitsnacket,människokärleken, hela paketet, men inte idag!!!!!Vi har alla våra sätt o ställen där vi kan varva ner o känna sinnesro o detta är mitt sätt,alldeles själv med hundarna som sällskap!!!!!Jag pratade med min äldste bror i går kväll,kontakten har inte varit den bästa,vilket är oändligt synd så här med facit i hand,vi har väl bägge skuld i detta  o som sagt kanske är det så att blod trots allt är tjockare än vatten......eller inte,just detta är en av dom stora o jobbiga livsfrågorna för mej.En sak är vi dock rörande överens om o det är att vi bägge har ett enormt stort rättspatos o ett sjukligt beteende vad det gäller människor i ens omgivning som gör en illa,kanske detta som gjort oss till dom envisa,felsökande individer som vi är,o förmodligen åxå detta som gjort oss "ovänner" i alla år.Just idag är en alldeles underbar dag,i vilket fall o jag hoppas att den fortsätter vara det,ikväll ska doktorn ringa o då kanske "friden" är slut,vad vet jag,svaret jag väntar på är om "den lilla jävla körteln" har ställt till med kaoset i mitt liv,vi pratar om sköldkörteln,vilken jag tror är boven i "mådåligtdramat",tills dess mår jag bra o låtsas att sköldkörteln inte finns;),hur var det nu....det som inte syns finns inte,dessutom har jag bara en halv!!!Jag har alltså på eget initiativ slutat med hormonerna ,hinner ju nu med att sitta vid datorn o googlandet har förhoppningsvis gett resultat,"själv är bäste smed".Ha det fint där ute ta hand om varann o skaffa hund,mitt tips idag.....eller katt...eller det finns andra djur!!!!!/Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar