Summa sidvisningar

tisdag 5 februari 2013

Blir inte alltid som man tänkt sej.




Nu sitter jag här o mår sämre än på många många år.Konstigt egentligen,jag sökte v.c för att få hjälp när jag pga allt o mej själv höll på att gå in i väggen,o vad hände,ja inte blev jag bättre!!!!Efter att ha ätit antidepp-mediciner i x antal år tyckte läkaren på v.c att det var dax att byta till en annan sort,det var bara att byta den ena mot den andra sa hon o jag mitt dumma nöt gick på den!!!!!!jag har googlat på just min medicin o alla precis alla säjer samma sak,sätt ut den mycket sakta,det kan ta upp till ett halv år för kroppen att vänja sej,nej för fan här drar vi in allt från den ena dan till den andra o hoppas på att kärringen inte märker nåt.Jo tjänare,ångesten ligger som ett täcke runt hela kroppen,hjärtat bankar o jag mår illa hela tiden,detta va ju lätt o smidigt.Ringd v.c  idag för att få råd om hur jag ska bete mej o hon lovade nästan säkert att doktorn skulle ringa imorgon. Jag har en tid på fredag annars o jag klarar det här det vet jag,men jag säjer bara stackars alla satar ute i världen som får lika "bra" hjälp som jag fått,de som inte har ngn runt sej,som är alldeles ensamma o som inte kan förmedla sitt mående.Att må dåligt psykiskt i perioder,drabbar många,många det vet jag o tyvärr är det så tabu att prata om det,men för mej är det faktiskt inte värre än den astma jag har(javisst otur är ordet!!!!;),det fattas ett enzym i hjärnan(tror jag det är) o alltså behöver jag fylla upp eller fylla på,ungefär som diabetes,du får tillföra kroppen det som fattas,konstigare är det inte.Jag kan trösta alla att mitt normalt konstiga beteende inte har nåt som helst med detta att göra även om vissa tror det!!!Det finns en sak som slår mej o gör mej riktigt orolig förutom mina nämnda symtom,o det är alla människor som bloggar om sina psykproblem,herregud vi är 100 000 tals o då går lika många utan nån hjälp,jag ser många,många runt mej som verkligen skulle behöva "lite piller" ,ja jag vet,lika bra är en positiv tanke,o ja, i många fall,men fattas det ett enzym så gör det,eller hur.Många blir åxå hjälpta av samtalsstöd o "lite nytänkande" men många ggr hjälper bara piller,thats the real truth.......Ville bara sticka in en liten "blänkare" om hur det kan gå till o då är nog inte jag den som drabbats värst!!!!!Ha det fint där ute o ta hand om varann o framförallt tro inte på allt doktorn säjer!!!!!!/Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar