Summa sidvisningar

tisdag 5 februari 2013

Fria tolkningar



"Det är så skönt när du ä tillbaka för man vet alltid vad du säjer o menar" med den repliken börjar jag dagen!!!!Repliken kommer från en av mina "boenden",en av mina enskilda,ja ni vet,o den kom när jag hade haft semester en månad o kom tillbaka.En av dom bästa komplimananger jag fått,o kanske är det så att för att förstå vad jag säjer eller menar måste man vara just en "kusin".Det farligaste med det skrivna ordet är att det är fritt för tolkningar o egna värderingar,det är åxå i vissa samanhang det bästa med det skrivna ordet.Jag har märkt en konstig sak med internet i allmänhet o facebook o andra sociala sidor att man kan dela upp läsarna i 3 kategorier.1-Dom som förstår med en gång,läser o fattar avad orden betyder,2-dom som läser analyserar o lägger in sina egna värderingar o 3-dom som inte fattar ett jävla piss utan tolkar fritt o tror att dom vet o förstår!!!!Alla är välkomna o jag tycker det är himla intressant med dessa människotyper,men ibland fattar jag, som skrivit orden inte hur dom sista kan få ihop det.Har ett bra exempel på hur det kan bli,jag skrev vid ett tillfälle att jag var glad o lycklig över mina fina barnbarn o att det i framtiden förhoppningsvis skulle komma fler,i princip alla förstod vad jag menade,men några tolkade fritt,jag hade för omvärlden berättat att en av mina svärdöttrar var gravid.......hallå,var,när,hur o framförallt varför??!!!!Som sagt när ni läser vad ngn skrivit läs gärna 2 ggr o fundera lite innan ni kommer med konstiga uttalandenSom tur är så är det ofta människor som känner mej som vet vad jag menar,att jag säjer ett ord o menar det o inget annat,sen finns det dom som tror dom känner mej som tillhör kat 2 o 3,tyvärr men som ngn sa",jag står för vad jag säjer inte för hur du tolkar!"jag har ett jobb som gör att det finns inte utrymme för tolkningar,du måste vara rak o ärlig,ett ja är alltid ett ja o kan oftast inte förhandlas till ett kanske,vi skriver oftast kontrakt så alla förstått vad vi sagt o inga missförstånd begås,kanske ngt för detta medie.....eller inte.Tjusningen med internet är ju att du kan nå ut till så många,att människor kan dela ont o gott men faran är att en del inte förstår,tar illa vid sej,inte vill förstå o som sagt tolkar fritt.Detta var min natt-fundering,lev lugnt där ute o akta er för dom där kat 3 dom kan sänka dej med en ett enda tryck!!!!/P.S jag mår faktiskt lite bättre idag,så det finns hopp/Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar