Summa sidvisningar

onsdag 20 februari 2013

Våren kom!!!!!




Satte mej ner en stund o kollade igenom datorn,post,Aftonbladet,o framförallt vädret,till min fasa får jag se att det kan bli uppåt -19 i morron,herregud våren vart tog du vägen??!!!Igår fick jag ytterligare känna på vintern på riktigt nära håll då jag stöp på min eftermiddagspromenad med Elsa.närkontakt med backen kan man lugnt påstå,jävlar vad jag slog mej."friska" knät o högerhanden fick sej nåra riktiga kyssar så dagen har bestått av ett jämnt intag av värktabletter.Det värsta av allt är att när jag äntligen börjar känna mej psykiskt stark då kommer detta,jämna plågor var namnet,"jämna plågor Jönsson"Tänk att kunna få vakna en jävla morron o känna sej helt tillfreds eller åtminstone inte ytterligare pålagor på en redan sargad kropp.jaja det som inte dödar,härdar o jag får väl trots allt tacka min bastanta kropp att jag inte bröt ngt,tror inte jag lider av benskörhet!!!!!Tänk positivt var det o det behövs i tider som dessa!!!!!!!tog mej i kragen idag o åkte in på APT kan ju vara bra att inte ligga allt för långt efter när jag ska börja jobba igen.Härligt att träffa jobbarkompisar(det gör jag i o för sej regelbundet men på kvällstid o egna villkor)men gud så mycke info,tvivlar på att min hjärna är redo.Jag fick faktiskt lite panik när pulsen ökade av stress,inte ok!!kollade faktiskt igenom min pensionsprognos ikväll igen o kan kallt konstatera att knappt 12 före skatt inte ens är tänkbart,nu kommer "straffet" för att man inte jobbat heltid.Straffet för att jag tagit hand om mina barn!!!Surt sa räven!!!tänk ändå att få möjligheten att även kunna njuta av barnbarnen några år,jag fick värdens finaste sms från Maia om hennes o mina torsdagar o det blev grädden på moset denna dag,frågan återstår dock,ska eller ska jag inte!Det blir till att fortsätta spela Bingo,passar ju bra nu när jag ev ska bli pensionär!!!.Just de jag har ju dessutom haft en 3-timmars träff med "kusinkompis"vi ska på galej på lördag o köpte nya kläder,bara hoppas hon använder dom o inte stoppar längst in i garderoben som vanligt;)Lite av tjusningen med mitt jobb att nya överraskningar väntar runt hörnet,kanske skulle bli "kusinkompis" på heltid......riktigt dåligt betalt bara!!!!I morron är det torsdag o tandläkaren ser fram emot att träffa mej,jag ser fram emot att få en eftermiddag med Maia,ta hand om er,ingen gör det åt er,tänk på att jobba heltid,ungarna får väl klara sej själva/Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar