Summa sidvisningar

lördag 28 februari 2015

Sovmorgonen som försvann

I morse väcktes jag av telefonen,vi hade inga vikarier o jag hade lovat att hoppa in om det "sket sej" o det gjorde det.i vårat jobb måste man tyvärr ha lite framförhållning o det hade inte personen som inte kunde jobba,att ringa o sjukskriva sej kl 08 när man ska börja då o dessutom har varit sjuk hela veckan är ingen bra ide,nu löste det sej men att fått reda på det i går hade inte kännts fel om man säjer så,hur som helst några timmar övertid kan kännas helt okej på marslönen särskilt som denna månad har en del "oförutsedda utgifter" i sitt sköte,dessutom ska jag gå ner i arbetstid ett tag framöver för att orka med,så den enes bröd den andres bröd.....eller hur!Tyvärr fick jag lite bråttom i morse o råkade halka på badrumsmattan,o naturligtvis var Bosse med,har nog inte hört honom skrika så hysteriskt nån gång,han fick ju mattes lilla arsle i fejjan men nu står det 1-57 så rätt åt honom,jag menar att jag har hans arsle i ansiktet minst två ggr om dan,visserligen liiiiite mindre men inte mindre otrevligt,rumpor i ansiktet är aldrig trevligt!!

Bosse ja,denne underbare prins har nog för första gången uppfattat det här med löptikar,en vecka nu har han skällt konstant,ute som inne,mest hela tiden o maten den tittar han bara på,stackars mammas lille prins har blivit karl.Idag är han extra "däven" vilket Jörgen skyller på traumat i badrummet i morse,men vi vet(Bosse o jag) att det luktar fruntimmer lång väg o det är inte mattes rumpa som gett honom ångest!!tur man inte är hund,herregud vilket dilemma att känna lukt på flera km,jag är åxå känslig för lukter men inte riktigt på det planet,jag menar att pilska gubbar luktar inte(vanligtvis) o ärligt så orkar jag inte bry mej om det skulle komma nån,den tiden är sen länge förbi!

I kväll ska vi hem o fira kollegan som fyllde femtio för ett tag sen,ser fram emot detta,träffa dom andra kärringarna(förlåt Marie) o bara va,finfin lördag det!!!!

Ha en fin lördag ute i stugorna o ta hand om er,titta gärna på mello men ingen ide o klaga det finns andra program.........Puss o kram nyp i stjärten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar