Summa sidvisningar

måndag 23 februari 2015

Ser världen....med nya ögon

Idag har jag fått glasögon,jupp helt rätt,dvs "riktiga" glasögon!!!!!Nog har jag använt läsisar i några(många) år,men idag är alltså dagen G g som i glasögon.herregud vad världen blev annorlunda, Med mitt vanliga"lika gott å köra" så tog jag på mej dom direkt satte mej i bilen o körde iväg till mataffären,so far so well,hem kom jag åxå utan problem sen började det strula,missade ena trappsteget o for nästan in i räcket,inne så missa jag tröskeln o höll på o stuka foten,börjar bra det här!!!!Just nu snurrar allt o jag är såååå trött i nacken tror faktiskt jag blir blind ett tag till!!!!En annan sak som slog mej,jag har ca 30 par läsisar utspridda i hela huset o vissa dagar hittar jag inte ett enda par,nu ska jag hålla reda på ETT PAR,kommer gå så där,lite orolig är jag vill jag påstå hålla reda på saker är inte min starka sida,så alla i min omgivning bered er på frågan "har nån sett mina glasögon!!!kan även berätta att mannen varit hos optikern idag o är jag blind så ä han helblind,nu går det bara utför ikväll ska vi titta på varann med "nya ögon" i morgon kan det bli skilsmässa.........

Har även haft besök av småsessorna med far idag,jisses va det gick undan,pärlor,pennor,fruktskålar,leksaker,glass o godis allt hamnade på golvet o Bosse var naturligtvis mitt i smeten,Elsa höll sej dock i bakgrunden som den lite äldre dam hon är har hon nog insett att det händer för mycket när dom är här,för mycket för hennes säkerhet!!!!Bägge somnade som två döda valar så fort dörren stängdes bakom gästerna så bara att inse,vi ä fööööör gamla!!!Men vad vi gillar dom små liven,Bosse i synnerhet följer lilla Engla som en skugga,Elsa håller sej som sagt gärna under bordet......där hamnar ju alla matrester o Elsa som är ständigt hungrig har förstått var man ska vara när damerna är på besök!

Detta är vad som hänt i byn idag,eller i byn har det säkert hänt mera men därav är jag lyckligt ovetande,imorgon dock får vi vår nya säng,så snacka om att vi går en ny vår tillmötes,nya glasögon,ny säng o jodå nya tänder är så sakteliga på väg in i käften......där gick förmodligen den sista chansen till sommarhus!!!!!!Vill bara säja en sak....Det kostar att ligga på topp,eller snarare det kostar att bli gammal!!!!

Ha det gött där ute o ta hand om er som ni ser så gör jag det hela tiden även om vissa saker är ganska ofrivilliga.Puss så länge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar