Summa sidvisningar

fredag 13 februari 2015

Lite fredagstankar

Kom precis hem från jobbet o bara kände för o dra ner nåra rader.Det är ju fredag den 13:de o då ska man passa sej för olyckor säjer "de lärde" eller snarare dom skrockfulla,kan inte påstå att jag tillhör nån av grupperna så jag har kört på som vanligt,det har tom varit en riktigt bra dag:Började dagen med frukost hos en fd kollega o där var ytterligare 3 gamla jobbisar,skitgo frukost mycke tjöt,en del skitsnack o mycke skratt,dan kunde faktiskt inte börjat så mycke bättre.Maken var på stan med ena barnbarnet o när dom kom hem fick jag en jättebukett tulpaner o dagen avslutades med 6 timmars jobbpasso ett litet telefonsamtal med en annan fd kollega som åxå har förmågan att få mej att garva så ja med facit i hand.....Fredag den 13 en fantastikst bra dag!!!

Måste ju åxå berätta lite om gårdagens farmor-barnbarn dag,vi startade med en fika mest för å få 3-åringen i lite "balans",efter fikat blev det shopping,ja jisses 3,11 o 13 skilda önskemål men tror vi lyckades ganska bra,dagen fortsatte med godisköp,bio o sist MAT,donken fick det bli efter 3-åringens önskemål.I ärlighetens namn så bestämde hon det mesta,en liten mycket bestämd dam o så otroligt söt så ingen kan bli riktigt arg på henne,men tack gode gud att storkusinerna var med o höll ett vakande öga på "lillmadame" farmor har glömt hur snabb o envis en treåring kan vara,tilläggas ska att dom fick var sin extramuta när vi åkte hem,tänk att som trettonåring gå på bio som handlade om ett tecknat får,det är faktiskt värt några extra kronor,emellertid vet jag att dom tre verkligen tycker om varandras sällskap så helt fel var det inte.Lyckan i treåringens ögon när "storkusinerna" dyker upp är uppenbar o dom bara älskar den lilla hulliganen o jag sitter mitt i högen o bara njuter,snacka om att ha fått världens bästa efterrätt,tjejer farmor älskar er så innerligt!!Tilläggas bör att nästa år kan vi nog ha med lillalillasyster då blir hon två o ska få gå på sin första bio,jippii!!

Veckan som gått har varit fantastiskt händelserik o jag mår bättre än på länge,jag tar nog fasta på Britts ord"du är den som är lyckligast",ligger en del i det,dom orden betyder ganska mycke för mej o jag vet att dom är rätt!!!!Kanske var det ganska bra att "jag gick mina egna vägar".Ha det fint där ute,imorron drar vi västerut o kollar stuga,ni vet den jag redan inrett o flyttat in i.Puss på er o ett par ord på vägen
Bildresultat för ordspråk om barnbarn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar