Summa sidvisningar

måndag 9 februari 2015

Jupp då kör vi!!!

Efter ett års nyhetstorka har jag bestämt mej för att ta upp den här bloggen igen,mycket pga min egna längtan att uttrycka mej o ventilera mina känslor.jag har alltid haft ett behov av att uttrycka mej både i tal o skrift o alla som känner mej vet att jag har svårt att "hålla igen" ett personlighetsdrag som inte alltid är till fördel,munnen lixom bara öppnar sej o så kommer det en massa ord inte alltid så genomtänkta men oftast väldigt menade.jag hatar att såra människor men gör det tyvärr ibland i min iver att få ur mej fort.......Dom senaste månaderna har jag haft anhöriga som mått dåligt o detta har gjort att jag börjat fundera(mer än vanligt) på vad är fel varför mår vi dåligt,vad kan orsaken vara,finns det likheter o nu tror jag att jag funnit svaret eller i varje fall en del av svaren.Vi "lider" av HSP(High,Sencitive Personality))ett sinnestillstånd som i många fall kan liknas vid diagnoser som Borderline,ADHD o andra "suspekta" diagnoser.HSP är ett sinnestillstånd inte en diagnos o det finns egentligen ingen direkt medicin mot detta,tillståndet innebär att man är extra känslig,jobbar för högtryck med sina känslor,har svårt att stänga av,kan leva sej in i andras problem,känner av stämmningar,har hög empatisk förmåga........jag har alltid undrat varför jag emellanåt blir så djävulskt trött,varför jag vissa dagar måste dra mej undan från världen o bara vara ,varför jag är så lättstött när jag själv kan häva ur mej saker nu tror jag att jag hittat orsaken,precis så här funkar jag,att ha alla sinnen vidöppna hela tiden tröttar ut,att ta in allt tröttar ut,att bry sej om allt o alla(nej jag är INTE NYFIKEN)tröttar ut,undra på att jag behöver mina 8-10 timmar varje natt,dessutom bearbetas alla intryck just under sömnen vilket innebär att jag aldrig känner mej utsövd.Detta är definitivt ingen"tycka synd om historia"utan kalla fakta o jag måste ändå tillstå att detta är en gåva jag fått som med rätt förutsättningar o kunskap kan bli precis hur bra som helst.Vad jag vill säja är,jag är enormt glad att jag kan känna empati o att jag kan lyssna men när jag drar mej undan är det för att hjärnan är full inte för att jag inte gillar nån.Tilläggas skall att enl undersökningar "lider" 20 procent av befolkningen av detta i lägre eller högre grad så ovanligt.....Nej ,bara att det misstolkas o diagnostiseras helt fel,detta var det första i en rad "tillkännagivanden" o jag hoppas att jag har fått tillbaka lusten att skriva lite i bloggen igen,som sagt jag vet att jag inte är ensam men kanske kan man få lite förståelse för varför människor ibland handlar stick i stäv med sin personlighet,sociala människor ska ju vara just sociala 24 timmar om dygnet,inte dra sej undan o inte vilja synas.En sak till som kännetecknar HSP-are man har mycket lägre smärttröskel än vanligt folk,hallå finns det nån stans jag inte haft ont.Eftersom bloggen handlar om mej o mitt liv så kan jag med gott samvete o utan att skämmas,varför jag nu skulle göra det,lämna ut mej ganska så hämningslöst,just det det var åxå en sak som inte va ny!!!! Nu vet ni vänner varför jag är som jag är jag hoppas många av er åxå har en ursäkt Puss tills vi hörs igen o ni folket ta hand om er o varann men framförallt ni vet att "skitsnack föder skitsnack" va??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar