Summa sidvisningar

tisdag 10 februari 2015

Solpromenad

Tisdag den 10 februari o jag vaknar med världens förkylning,som nån sa"det elaka ska ut nånstans"Hur som solen skiner,fåglarna kvittrar o snön smälter o alla fimpar som jag slängt på altanen kommer fram!!!!!Idag ska jag börja med att städa upp där ute,mannen blir minst sagt galen om han får se dom,det räcker med att jag börjat röka efter över 20 års uppehåll!!!Hur tänkte jag där???Inte alls kan jag meddela,egentligen ligger "att ta hand om mej själv" överst på "to do"-listan o jag börjar i fel ände,först så många laster som möjligt o sen tar jag bort  dom,det låter jäkligt duktigt eller hur?!

Som alla säkert vet vid detta laget får jag varje dag min beskärda del av frisk luft(nej inte på altanen vid rökning)utan promenader med dom fyrbenta,detta är ett måste o gör gott för både kropp o själ,men så mycke "kul" man hittar nu när snön smälter,allt från hundskit till cyklar,just hundskiten är för mej en gåta,tror människor att den bara försvinner eller vad??!!Ytterst sällan man möter nån hund på morgonpromenaderna men hunskitarna talar sitt tydliga språk,när skiter dom o hur mycke skiter dom,ekvationen går inte ihop men ingen ide o bry hjärnan med såna ovesäntligheter,alla hundar i byn skiter före sju på morgonen så ä det!!!!

Ha en fin dag alla vänner o ett litet ord på vägen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar