Summa sidvisningar

söndag 1 mars 2015

Helt slut efter en jobbig 5-mil

Måste börja dagens inlägg med att tacka Katarina för gårdagskvällen,såå jäkla go mat o mysigt vi hade o du är en utmärkt värdinna,bara så du vet!!Kvällen var verkligen toppen.Vaknade ganska tidigt idag för att ta hand om det sista av "de avskyvärda papperen",ni vet den där redovisningen som ska vara inne hos överförmyndaren den siste februari varje år.....o som jag får iväg typ 3:dje mars varje år för i sista stund,åxå varje år ,så kommer jag på att det fattas nåt papper som måste kompletteras,o nej jag lär mej aldrig!!!!!!men hör o häpna i år är jag klar den 1:e mars,detta tack vare internetbanken där jag faktiskt själv kan plocka fram det papper som fattas,det finns hopp för mänskligheten!!!!!jag har dock ett "litet" knep när jag blir försenad,jag skickar med internposten för då "kan det ha varit på avvägar ett tag",själv inbillar jag mej att det är vattentätt!!!

Nu till 5-milen som är ett måste varje EM,VM o andra skidtävlingar,måste bara säja att jag är inte så förtjust i masstart men det är min åsikt,ungefär den enda jag har om skidsport!!Alltså vilka killar,ja tjejernas 3-mil dan före är åxå helt ok,men eftersom jag är kvinna,gillar jag killar mera!!!hur fan orkar man stå på ett par skidor i 5 mil,eller dom står ju inte ens dom åker ju,en av dom mest farcinerande grenar o sporter jag vet,själv ligger jag i soffan o är helt slut.....undrar hur dom känner sej,en otrolig prestation i vilket fall o ett stort JÄTTEGRATTIS till Johan Olsson som tog brons o guldet gick ju inte helt otippat till Norges svar på Ricky Brusch,......Northug,gillar inte den mannen(eller man o man,)gillar`n inte i alla fall!!Folk som blir stora i korken oavsett prestation,dom har lixom ingen plats i mitt hjärta,ödmjukhet är en dygd o i dessa sammanhang är det ett måste,förresten jag gillar inte Hellner heller fast han är bygdens son.......jo jag vet att jag borde gillar fler människor,tycker faktiskt illa om en hel del,men för att få plats i mitt hjärta ska du själv visa att du har ett!

Detta var en liten sammanfattning av söndag i Värsås,jo förresten Bosse har repat sej efter traumat i badrummet o ärligt så fick han nog en liten stukning på vänstertassen,men för honom var det verkligen "en nära dödenupplevelse" har aldrig sett honom så apatisk o ynklig,kanske lärde han sej att inte vara mellan mina ben hela tiden.....men förmodligen inte,där ä vi "ganska" lika,det tar uppåt 50 innan vi lär av våra misstag så man kan väl summera det hela.....vi lär oss aldrig!!!

Ha det gött där ute o imorgon är det jobbardag om man inte jobbat helg för då är det förmodligen "den magiska måndagen" bästa dan i veckan!!!!Ta hand om er,ingen annan gör det ,puss tills nästa gång!!

Bildresultat för ett litet ord om ödmjukhet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar