Summa sidvisningar

tisdag 17 februari 2015

Lite krasslig

SJUK!!!!!!Igår kväll gick jag hem tidigare från jobbet,kände mej totalt knockad,så nu blir det ett par dar i hemmets lugna vrå,lugna o lugna men vrå i alla fall.Jag har dessutom gått igenom en sån där HSP-natt,dvs tankeversamhet på hög nivå,tänka,sortera,tänka,sortera i all oändlighet o sen undrar jag varför jag är trött!!!Nog om detta,nu ska det vilas iform,punkt-slut!!

Meningen med den här bloggen är o har varit hela tiden att bara ösa på om vad som händer i en tråkig 60+ kärrings liv,simpelt,tråkigt,händelserikt precis som alla andras liv är det upp o ner skillnaden är väl när det gäller mej att det går fort mellan upp o ner om man säjer så.Dessutom har jag förstått att en del yngre tycker detta är "löjligt" haha erat problem inte mitt,till skillnad från er så kan jag bjussa på mej själv med ett leende,försök det nån gång ska ni få se vad som händer!Livet består av annat än att tänka på vad alla andra tänker o tycker om en!!!!


Jag har pratat förut om hur viktigt det är med bra kollegor på jobbet!Stor del av sitt vakna liv är man just på jobbet o när man har ett jobb där man använder sej själv o sina känslor i så hög grad som vi gör är det superviktigt att ha bra kollegor.....o det har jag!!!Att alla nuvarande o fd kollegor stått ut med mej är en gåta(säjer dom i alla fall!!!),jag är nog ganska lätt att jobba med,dvs jag gör inte mycke men jag gör det jag ska,dessutom är jag jäkligt bra på att lyssna o bolla med ,där är mina styrkor sen har alla andra resten,där har vi svaret på ett bra arbetsklimat!!!Att bry sej,visa sina svaga sidor o en stor portion humor är andra bra egenskaper för att få ett bra arbetsklimat.Så tjejer o en o annan kille tack för att ni finns jag skulle inte vara den jag är utan er!!!!

Idag har jag faktiskt fått liiiiite barnbarnsmys åxå,åkte trots min förkylning en sväng till lilltjejen o att bara få se o lukta lite är alldeles tillräcklig för att dan ska vara gjord,Engla du är en riktig prinsessa o farmor älskar dej.

En liten sak till bara,idag är det semledan,fettisdan,fastedan eller vad fasen det kallas o man kan utan dåligt samvete dra en semla eller två,hoppas ni gör/gjort det jag väntar till i kväll om inte nån snäll människa bjuder mej på en innan dess,bara så ni vet

Ha det fint ät en samla o njut,livet består av grädde o mandelmassa åxå inte bra blomkål o kokt fisk.Puss på er

Hittade den här i en just uppackad flyttlåda. 
En eloge till alla mormödrar i världen.
Jag tror den texten kan vara från början av 1960-talet då TV ännu inte fanns i var familjs hem!
Men texten är lika giltig idag som för ca 50 år sen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar