Summa sidvisningar

söndag 15 april 2012

Vårkänslor



Nu är våren här på riktigt!!!Igår idkade vi lite vårbruk i jätteträdgår´n,dvs fyllde på lite jord i odlingslådorna,krattade av gräsmattan o vattnade jordgubbsplantan!!!Såå lagom så det finns inte ord för det.Vårkänslor när man är 60 är väl inte som vårkänslor när man är 20,nu kollar jag fröpåsar o lökar,då kollade man rumpor o killar i största allmänhet.Alltså visst kan man se en o annan "snygging" i sina egna barns ålder eller alldeles strax däröver men måste nog säga att en fröpåse i fina färger slår i princip lika högt!!!!Precis när jag skrivit dessa rader konstaterade jag "jävlar jag ä nog gammal nu".På måndag drar "våran" fotbollssäsong dessutom igång dvs SAIK spelar sin första match för säsongen mot Örgryte på Gamla Ullevi i Göteborg,tyvärr lite dum tid en måndag i Götet så vi får hoppa detta o det svider allt lite i mamma hjärtat,det är ju Daniels första säsong på tränarbänken men bara att önska grabbarna lycka till vi kommer till hemmapremiären nästa lördag!!!!Annars inget nytt,vågen undrar ni jo då inga jättegrejer men allt som allt -8,det går sakta sakta men ändå åt rätt håll,Elsa jagar katt VARJE dag,så inte heller där nåt nytt,jag har i alla fall slutat skämmas för henne,det får hon fan sköta själv,orkar inte skämmas för alla i omgivningen som bär sej illa åt,o det finns det en hög vill jag lova,inte minst i släkten,ärligt jag fattar inte hur man så fullkomligt bara kan ignorera o skita i allt,dålig stil är bara förnamnet om det inte vore för att man dessutom sätter andra i skiten så vore det bara att skita i hela grejen,eftersom jag tagit upp dessa för mej ynkryggar förut tänker jag inte lägga mer energi där!!!Härligt då fick jag spy lite idag åxå o det måste man annars vore livet alldeles för enkelt o det ska det inte vara!!Ha det fint där ute oavsett om ni kollar lökar,frön eller rumpor,våren är här/Puss

1 kommentar:

  1. är det farfar???????? jag älskar dig du är världens bästa farmor man kan få du är BÄST!!!!!!!!!! älskar dig♥♥♥♥♥♥♥♥♥

    SvaraRadera