Summa sidvisningar

måndag 9 april 2012

Efter Påsk

Gött,nu är påsken i princip över o livet börjar återvända till det "normala",kanske inte så mycket för mej som för alla andra med "vanliga" jobb!!!har jobbat en stor del av påsken o det är faktiskt ganska skönt,eftersom jag inte är nån vän av storhelger (förutom storhelgsers på lönen)så har helgen flutit på i ett lugnt o fint tempo,inga som helst förväntningar på vare sej det ena eller andra o kanske är det detta som gjort att jag inte ens känt av panikångesten för första gången på flera år,vad det gäller storhelg o semester!!!Tyvärr har det blivit en massa godisätande o det är definitivt inte bra,idag känner jag mej som en uppsvälld ko o sockerabstinensen knackar ivrigt på!!!Eftersom jag har lite svårt för ordet lagom så äter jag godis till jag i princip spyr....vuxet!!!!Det har väl kanske mer med sockerberoende än vuxengrejen att göra men så är det i alla fall så idag,annandag påsk blir det absolut inget sött,knappast nåt annat heller förresten för matransonen för veckan är åxå uppäten!!!!Fram i eftermiddag kommer jag att vara skogstokig o väldigt arg,eller för att prata klarspråk skitförbannad pga abstinens,bara så ni vet!!!Annars händer det inte mycke i den här delen av världen som heter Värsås,skogspromenaden med Elsa idag var inte helt riskfri,snö o snorhalt på vissa ställen men "pensio-Jönsson" har plockat fram stavarna så det gick riktigt fort o bra.Ser ni nån arg kärring med en galen hund före o två stavar efter sej så är det bara jag,Elsa är väl inte riktigt rätt sorts hund att gå stavgång med,snarare spänna en pulka efter men man får ju tänka lite på sin image,men kul hade det nog sett ut bara två långa ben o en bre röv,skrikandes i motionsspåret.....tror inte det,måste tänka på mina barn o man,haha.Ha det fint där ute ta hand om varann/Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar