Summa sidvisningar

torsdag 12 april 2012

Rätt!!!!






Var tredje onsdag har vi personalmöte på jobbet o den gångna onsdagen var en pedagog inbjuden för att hjälpa oss med diverse göromål,det där med pedagogiken har i alla fall aldrig varit min starka sida,det kan alla som känner mej skriva under på!!!!!Men vilken underbar människa,inte nog med att hon är en bra pedagog o riktig problemhanterare,hon gav mej, eller oss rätt.För flera år sen diskuterade några kollegor o jag följderna av att sätta upp mål som aldrig kan uppnås,vi pratade om att en del av våra brukare inte mår bra av att ständigt misslyckas med mål som är ouppnåliga,att vissa tom har fått psykiska problem(vårat antagande)Det finns ingen människa som växer av att ständigt misslyckas vet jag en kollega påpekade för vår chef,men hon menade på att försök igen om ett tag så går det bättre,så gick snacket o vi var verkligen inte alls överens om detta,dvs vi "på golvet " var överens men inte ledningen,hur som, igår säjer denna underbar pedagog,"vet ni var alla de som misslyckats,för det ställts för höga krav,finns i dag,jo på psyk,jo precis så.Herregud jag blev såååå oändligt glad..."va var det vi sa" kom genast upp i min hjärna,men jisses vad detta inte togs emot väl.Ska definitivt inte nämna vare sej namn eller befattning,men.......vi hade rätt!!!!!!Vilken underbar känsla kan jag meddela att veta o ha förstått men inte fått feedback förrän nu,nu vet jag dessutom att jag är en gnutta pedagog,haha,naturligtvis är jag inte glad för alla misslyckanden o att det kommit människor i kläm,men jag är sååå jävla glad att vi hade rätt!!!Eftersom jag älskar att ha rätt så var det ju bara min dag igår,o framförallt Ninni,jag hoppas du läser detta för det är till dej åxå o Helena o alla andra gamla kollegor men mest Ninni!!!!!Nog om jobbet,men mår man bra på jobbet mår man bra på fritiden o vise versa!!!!!Fö har jag tagit ett viktigt beslut,nu ska det inte krusas mer vare sej här eller där,nu kör jag mitt race så får andra köra sitt,framförallt i mitt "normala" liv,har allt för länge försökt vara till lags,nu kör vi,vet att jag fixar det,passar det inte så är det så!!!!!!Går mot en 4-dagars ledighet nu o det känns kanon,ska nog grejsa i trädgården,dricka vin o bara va,ha det fint där ute o ta hand om varann utan att förringa er själva,det är det inte värt   o ni... vi hade rätt!!!!!/Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar