Summa sidvisningar

tisdag 3 april 2012

Ungjävlar

Läser med fasa om ungjävlarna som slog ner en man som rastade sin hund" för det var en kul grej".Jag är ingen moraltant eller speciellt borgerlig i mitt tänk men detta är väl ändå "lite väl magstarkt".jag vidhåller att detta är mycket en föräldragrej,idag får ungarna inte en tillsägelse,inte en höjd röst,höjer läraren i skolan rösten blir han(hon) anmälda,vart ä vi på väg????!!!!Jo jag vet detta har hållit på i några år o jag vet ungar i mina egna barns ålder som ta mej fan aldrig lärt sej vad som är rätt o fel.lär du inte dina barn i från början hur man uppför sej,vad som är rätt,vad som är fel,hur ska dom då som vuxna veta detta???!!!Börjar du jobba så finns det regler o förordningar att följa,börjar du jobba sju så är det sju o inte åtta,ska du ta hand om ett visst jobb så är det din skyldighet,gentemot dina kamrater att sköta detta,men hur ska en unga som aldrig lärt sej rätt-fel,ditt-mitt osv kunna klara detta.Den dag du blir gravid är det din jävla skyldighet att se till att din unge blir en bra människa,det kan du inte lägga på skolan eller samhället,när ungen börjar sin skola som 6-åring ska han(hon) redan veta som gäller.Landet lagom,Sverige är jävligt snabba på att stifta lagar som skyddar barn o andra utsatta grupper o det är bra men samtidigt skulle det finnas lagar som reglerade föräldraskapet,inte fan ska du kunna föda 10 ungar om du inte kan ta hand om en.....eller.Nu kanske jag låter fruktansvärt hård o vidrig i mitt tänk ,men nog vore det på sin plats med mera steriliseringar!!!!!Tycker faktiskt inte att människor som inte är kapabla att ta hand om sej själva ska få skaffa barn.Varför konstateras det i dag 2012 med all fosterdiagnostik o div hum-flum,att det föds fler o fler barn med bokstavskombinationer,det är väl knappast så att vattnet är förgiftat???Bara en tanke så här på kvällskvisten,som sagt jag kan räkna flera runt mej,som nog inte borde skaffa barn eller ens hund,på sin höjd en vandrande pinne. Så tycker jag o jag står för det,jag har alltid värnat om dom svaga o utsatta men inte fan tycker jag synd om en femtonåring som "bara slår o sparkar en man för att det är en kul grej"Det kanske inte är så tokigt det där religösa tänket "öga för öga tand för tand",man behöver väl inte sparka ungarna men en liten hängning i pungkulorna skulle nog vara på sin plats/Puss på er tills vi hörs o var rädda om varann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar