Summa sidvisningar

fredag 6 april 2012

Rak i Ryggen


Såg på Tv i morse o där framträdde en av Sveriges mest begåvade,bespottade,beundrade,ja vad som,skådespelare o aktörer,Torsten Flinck,vilken människa,jag beundrar honom ngt enormt,har alltid gillat honom,för hans raka,o ibland underliga uttalanden,men alltid ärliga!!!Men idag är jag ett stort fan av denne underlige man som verkligen kan beröra bara genom sin blick!!!!Han har haft o har säkert ett tufft liv,o alla har som jag sagt ett val,men jag själv känner igen så mycket av hans liv,att på något vis alltid tvingas slå ur underläge o gapa för att göra sej hörd!!!!Att alltid i alla lägen säja det som kommer fråm hjärtat,utan att tänka sej för eller väga sina ord utan bara öppna truten o låta det komma.Inga jämförelser f.ö. ska tilläggas eftersom han kan både sjunga,agera o dessutom är en mycket intelligent man!!!!!!!!Att kanske alltid tänka på andra o sätta sej själv i andra hand är väl åxå ett sådant beteende som vi har gemensamt,,han har dessutom gjort ngt som jag nog aldrig skulle klara o det är att bryta med min familj,o jag har väl inte heller riktigt samma behov av det som han hade.......eller åxå är det så att för att få sinnesro måste man göra upp med sitt förflutna o gå vidare!!Inte bara med sitt förflutna utan åxå ta bort människor runtomkring sej som inte är bra,tyvärr finns det en o annan energitjuv,som borde väljas bort men jag tror jag har sanerat så mycket som är möjligt,alla man inte älskar,eller tycker mindre om kan man inte ta bort pga vissa omständigheter,så är det,bara att gilla läget,som någon sa.Idag är det långfredag,o trots att jag inte är det minsta religös,har gått ur kyrkan för länge,länge sen så är denna dag en dag för eftertanke,jag menar att även om inget är sant av allt som står i Bibeln så finns ändå historien om Judas o det finns en del Judasar(Judas i flertal)runt omkring oss,dom som ler när du är i närheten o pratar skit o skjuter dej i ryggen när du är nån annan stans,dom syns om inte annat på F.B,skitsnack i ena minuten o kram o hjärta i offentligheten!!!Som sagt,långfredag,en dag för eftertanke,det finns säkert nån av er därute som tycker jag är både elak o ,konstig o bara allmänt flummig i mitt tyckande o tänkande o det får stå för er,kanske trots allt säjer mer om er än om mej.Tänk vad underbare Flinck kan sätta igång tänket så här en vanlig,tråkig,grå långfredag!!!Ha som sagt en fin påsk ta hand om varann o även om det låter konstigt så beror mitt ibland konstiga beteende enbart på att jag tänker med hjärtat o hjärnan är bortkopplad./Puss på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar