Summa sidvisningar

fredag 20 april 2012

Tandläkarbesök



Idag har jag varit hos "käftis" ja nu ogillar jag dom ännu mer!!!Har alltid varit livrädd för tandläkaren,vi som är uppväxta på 50 o 60-talet vet vad jag pratar om.jag minns med fasa ett av mina första möten med tanläkare som 7-åring,ut kom en "stor " gubbe med vit rock o spruta i näven o röt mitt namn,eftersom jag hette Andersson på den tiden var jag nästan alltid först till allt både trevligt o otrevligt,jävlar vad rädd jag var,sen fick jag tandställning,jo man kan inte tro det för tänderna spretar åt alla håll,o den tandläkaren var tysk,o såå jäkla hårdhänt o otrevlig!!!ja fy såna trauman man gått igenom inte konstigt att man hatar ordet tandläkare.Nu var det så att jag bitit ut två lagningar inom loppet av en månad,inte nog med att bli gammal,döv,halt,blind,nu dessutom snart tandlös,ringde min tandl i går o fick komma idag,lagningarna gick som en dans,det var ju lixom redan uppborrat,i med lite plast o vips var det klart,so far so well.Sen kom priset,2700 kronor,helt jävla horribelt,vilken normal människa har råd med det,ärligt,på 80% kommunlön går det inte i alla fall,2700 kronor för 1 gr plast,lite vatten,lite ström o 25 min hos tandläkaren.Nästa projekt i mitt liv är att fixa en tandläkarkompis,gärna med mongolidbarn,för då kan vi byta tjänster,det är ju inte så mycke annat jag behärskar,jörgen kan väl alltid fixa hans bil men mina gentjänster blir lite svåra!!!!!!När jag betalt sa tjejen i kassan hurtigt,ja usch då nu kan det inte bli värre idag....eller hur sa jag det snöar o jag har jobbhelg,jag kan lova er att hemresan gick mycket sakta,hade fått nys om att farbror polisen hade hastighetskontroller lite runtom o det hade jag inte fixat idag!!!Ha en fin helg o tänk lite på mej som får skrapa på ramarna,skadar inte i o för sej,förmodligen enda sättet att förlora vikt,dessutom vågar jag inte tugga med mina nya dyra tänder,ta hand om varann/Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar