Summa sidvisningar

tisdag 17 april 2012

Deklarera

Finns det nåt mer ångestfyllt än att deklarera(jo det är klart det gör),inte mycke som slår detta,möjligtvis tandläkarbesök o båda sakerna ska göras denna vecka,usch,fy o hel...!Sitter med delarationen framför mej o konstaterar att i år fixar jag inte den själv,förra året,sålde o köpte vi bostadsrätt o hus så herregud vad krångligt det blev,dessutom gäller det att hitta alla kvitton på saker vi gjort i huset under tiden det var bostadsrätt,det får vi nämligen dra av från vinsten vi gjort,ja ni hör där nånstans blev det överkurs!!!!!Tur att det finns människor som jobbar med sånt,bara att anlita ett proffs o som tur var hade hon en lucka för oss,tack gode gud,Carina för att du finns!!!O tack gode gud för att Jörgen håller reda på alla kvitton,jag är nämligen en riktig slarver o det blir inte bättre med åren,men som sagt alla i omgivningen drar sitt strå o vips har vi löst detta I-landsproblem!!Vad jag behöver fixa själv är avdrag för resor  det blir inte många kronor så förhoppningsvis kommer deklarationen in i tid även 2012!!!Usch nog om denna plåga,trösten är att vi är många som lever med deklarationsångest vid denna tid på året!!!Om vi ska prata om nåt trevligare så har jag gjort vårsådden....en rad sallad o två rader dill i mina sålådor,förhoppningsvis egen odlat till midsommar!!!Ta det lugnt där ute,deklarera rätt o ta hand om varann/Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar