Summa sidvisningar

tisdag 1 januari 2013

Oskrivet blad!!!





Satt förut o funderade på vad 2013 kan ha i sitt sköte,kan bara konstatera att det mesta som händer kan vi inte råda över......eller.Jag nämnde förra gången jag skrev att vi både mist o fått nya familjemedlemmar,då glömde jag Virus,Virus min eller vår älskade boxer som flyttade till hundhimlen i början av 2012,det var egentligen då jag började må riktigt dåligt o efter det hände allt annat.Hur kunde jag glömma honom min allra bäste vän o vapendragare,vi fick nästan 12 fantastiska år tillsammans,har man haft en sån underbart klok o fin hundvän blir det svårt att tycka lika mycket om människor,o många människor i min omgivning har gjort mej både ledsen,arg,förtvivlad o så in i helvete besviken under året som gått.En sak vet jag om 2013 att så ledsen o besviken kommer jag förhoppningsvis inte att bli i år,lite har jag allt lärt mej.Jag kommer inte heller att vara lika öppenhjärtig o "pratsam" mot dom jag lärt mej att inte fullt ut lita på,men ni andra kommer att mötas av samma glappkäftade kärring som förut,jag har absolut inget att skämmas för o som sagt det är deras förlust inte min!!!!!!Jag kommer förmodligen att både älska o hata med samma intensitet o styrka som förut....bara så ni vet.Till allt ska läggas att jag åxå lärt "känna" nya,positiva sidor,inte minst hos vissa av mina allra närmaste o det är alltid bra!!!Skiten får man på köpet,tror jag.Idag började vi nya året med att rensa bland "papperen" o hur myck papper finns det,slängde 2 papperskassar o det är "bara viktiga" papper från förra året,gör samma sak varje januari!!!Det bästa med datorn är faktiskt att nästan allt finns där,så man behöver inte spara så mycke skit,jo den kan haverera,men det tar vi då!!!!!Mitt motto här i livet"det som inte syns finns inte o gör inte idag vad du kan uppskjuta till morgondagen",o sen undrar jag varför vissa retar sej på mej,haha.Nu ser vi fram mot 2013 ett helt blankt fint papper,vissa saker vet vi redan,börja banta,börja träna,,sluta svära....nej va fan,jo ner i vikt måste jag på ett eller annat sätt just nu mår jag fysiskt dåligt av att bära för mycke för övrigt,lev som du mår bäst o bemöt andra som du vill bli bemött så ger sej resten.....sen finns det alltid idioter,dom mår förmodligen sämst själva.... o en sak till hundpussar är alltid bra för både hjärta,hjärna o lever(tror jag).Ta hand om i år mer än nånsin för nu är vi ännu ett år närmare döden!!!/Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar