Summa sidvisningar

söndag 20 januari 2013

Bara funderar

Idag är en sån där dag för funderingar o undringar.Läser både A.B o Expr på nätet o retar mej som Idag är en sån där dag för funderingar o undringar.Läser både A.B o Expr på nätet o retar mej som vanligt på massor av saker.För det första,tack Eva Fröling för att du så "lätt" o "ledigt" beskriver hur det kan gå över styr för den vanlige Svensson,om du nu är en vanlig Svensson!!!!Människor borde lära sej mer om psyket o psykvården i allmänhet o om hur lätt vi kan trilla dit i synnerhet!!jag har massor med ggr berättat om mitt labila jag,om hur jävla lätt det är att trilla dit, att alla är vi inte mer än människor,den ene är inte ett dugg bättre än den andre,oju mer vi skrapar på ytan desto mer "vrak" hittar vi.Du o jag har ingen aning om vad människor i vår närhet går igenom precis nu eller varför dom agerar ibland lite besynnerligt i våra ögon.Varför människor klistrar på sej en tuff yta för att inte förgås eller uppträder konstigt i vissa situationer.Det enda vi vet med säkerhet är att vi alltid ska behandla våra medmänniskor med respekt.Sen måste jag tillstå att det finns idioter,alltså riktiga idioter,dom som inte har ett uns av empati eller förståelse,jag läste faktiskt nånstans att dessa ofta blir chefer,ligger nog nåt i det eller för att uttrycka sej rakt,det ligger en massa i det.Känner eller snarare vet ett flertal,som just är chefer o som är precis såna,"gör det du ska,älska "företaget" o gråta kan du göra på din kammare"Konstigt att folk går in i väggen????Nä verkligen inte!!!Människor som hela tiden skyller sina egna misstag på andra,människor som flyttar runt problemen o aldrig lyckas skapa lugn o ro nånstans,såna har vi nog alla i vår närhet men att ha dom som chef,lär suga!!!!!Sen har jag en annan sak som jag funderar över,varför får man inte ha åsikter om invandrare i utan att kallas rasist????!!!!!läste om nån moderat i Växjö som förfasade sej över invandrarpolitiken,att vi tar in för många i vårt land utan att det finns pengar till det!!!Vi måste få tycka i denna så infekterade fråga,som alla andra,börjar jag med "jag är inte rasist bla,bla,bla....."men att plocka in tiotusentals människor från krigshärjade länder utan att ha en tanke med det måste vara fel,det enda som händer är att det sitter nån Bert Karlsson alike i nåt hörn o tjänar storkovan på asylboenden,men sen då,kommunerna går på knäna pga stora utgifter o Billström(invandraransvarig minister) sitter med sitt hånleende o bara konstaterar"bra med en åsikt,men håll den för dej själv".Alla människor har rätt till ett bra liv,absolut,men ett bra liv kan inte vara att bli sittande i skogen mellan Skara o Skövde ihop med en massa andra o bara va,jo absolut,hellre än att bli mördad eller våldtagen,men det måste finnas en tanke ,en plan som Sickan Jönsson skulle sagt!!O framförallt måste det finnas pengar,se åtminstone till att detta "spektakel" finansieras uppifrån,det kan inte åligga kommunerna att dra runt detta själva....eller.Detta var bara nåra "spån" jag hade idag o det är bara gött o få lufta lite,fler skulle lufta,det är inte farligt o absolut skitbra för själen;)Annars då,ja Bosse växer,Elsa är snart den storasyster han vill ha o jag bantar som vanligt i januari!!!Ha det fint o "lufta" på det har ingen dött av....eller jo många har dött av att tycka för mycke,men skit samma vi ska alla den vägen vandra,dö är det enda vi vet med säkerhet kommer att hända/Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar